مدیر امور طیورسازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش ۳۱ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ استان طی چهار ماه نخست امسال خبر داد.

علی رمضانپور مدیر امور طیورسازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی چهار ماه نخست امسال ۱۶ میلیون ۳۸۲ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۵۰۷ هزاربوده ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این میزان جوجه ریزی در ۳۷۵ واحد مرغداری صورت گرفته که نسبت به برنامه ابلاغی نیز رشد ۱۶ درصدی افرایش داشته است.

رمضانپور بیان کرد: از این میزان جوجه ریزی انجام شده بیش از ۳۱ هزار تن گوشت مرغ در استان قزوین تولید شود.

وی اضافه کرد: از این میزان گوشت مرغ تولید شده در چهار ماهه اول سال حدود ۱۶ هزار تن در استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها از جمله تهران و کرج اسال شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این نکته که در حال حاضر وضعیت بازار مرغ استان قزوین پایدار می‌باشد از همت مرغداران و تلاش همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و اتحادیه‌های مرغداران استان در جهش تولید در جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ تقدیر کرد.

رمضانپور بیان کرد: استان قزوین دارای ۴۱۵ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۰ میلیون ۱۷۰ هزار قطعه بوده است که به طور میانگین در سال بیش از چهار دوره جوجه ریزی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.