رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات آنها پاسخ داد.

 مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران در خصوص پیش بینی و تعیین نرخ سرویس مدارس در صحن شورا اظهار داشت: ما پیش بینی نمی‌کنیم بلکه پیشنهاد شهرداری در این باره باید به صحن شورا ارائه شده و پس از بررسی و تعیین قیمت، جزئیات در جلساتی که در این خصوص برگزار می‌شود، مطرح و انشالله اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تعیین نرخ سرویس مدارس بر اساس تورم است یا خیر و اینکه آیا سازمان تاکسیرانی امسال خدماتی را که وعده داده ولی ارائه نداد، ارائه خواهد داد نیز توضیح داد: این سازمان تاکسیرانی نبود که خدمات را ارائه نداد بلکه این سایر سرویس‌ها و سازمان‌های مرتبط بودند که نتوانستند خدمات وعده داده شده خود را عملی کنند و با مشکل مواجه شدند. سازمان تاکسیرانی تجربه چندین ساله در این زمینه داشته و به خوبی به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده است. قطعا بحث تورم در تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس لحاظ خواهد شد.

رئیس شورا در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون حواشی پیش آمده در خصوص تعدیل شورا توضیح داد: تلاش ما این است که شورا‌ها به سرنوشت نامناسبی دچار نشوند و اینکه ما به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم که اگر وظیفه خود را انجام دهیم قطعا و یقینا موفق شده و هم می‌توانیم رضایت خداوند و شهروندان را جلب کنیم.

وی در ادامه در خصوص تاثیر حضور و با عدم حضور شهردار و ارتباط آن با حواشی پیش آمده بیان کرد: شورا، یک شورای زنده بوده و دارای افکار مختلفی است که باید در کنار هم قرار گیرد و با مشورت و نتیجه گیری مثبت انشالله به اقدام بیانجامد؛ نباید در این باره هیجانی تصمیم گیری شود.

در ادامه پاسخگویی رئیس شورا به سوالات خبرنگاران، مهدی چمران، در خصوص سوالی مبنی بر رضایت نمایندگان مجلس از روند اجرای پروژه‌های در دست اقدام و نیز انجام شده شهرداری تهران در جریان بازدید‌های اخیر خود و همچنین نحوه تعامل و ارتباط شورا با مجلس اظهار داشت: برنامه خیلی خوبی بود، اما تصور میکنم زمان آن خیلی سریع و عجولانه مشخص شد و خیلی از نمایندگان مجلس در این باره اتفاق نظر داشتند که اگر این برنامه ریزی کمی زودتر اعلام شده و تنظیم بهتری داشت، بسیار بیشتر از این می‌توانستند حضور داشته باشند. نمایندگان از بازدید‌های خود بازخورد خوبی نشان داده و اعلام رضایت کردند و ما هم می‌دانستیم دیدن این پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که شورا به دست شهرداری انجام داده، نتیجه مثبتی خواهد داشت. امیدواریم به جز یکی دو پروژه که در دست اقدام است، باقی پروژه‌ها حتی در دوره‌های بعد هم انجام شود، همانطور که پیش از هم انجام شده و چنین بوده است، بنابراین ما با افتخار می‌گوییم شورا و شهرداری توانسته در پروژه‌های عمرانی کار خود را به خوبی انجام دهد.

وی در ارتباط با اتوبوس‌های اختصاص یافته برای ایام اربعین حسینی نیز بیان کرد: اتوبوس‌های تعبیه شده برای این امر، اتوبوس‌های است که وزارت کشور خود به طور مجزا وارد چرخه حمل و نقل خواهد کرد که از سهمیه شهرداری‌ها بوده و دوباره به آنها بازگردانده خواهد شد که البته به طور موقت این اتوبوس‌ها و تنها برای اربعین استفاده خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار