مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: طی سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۳۸۲ فقره مشاوره ازدواج به مددجویان زنجانی ارائه شد.

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمیته امداد با هدف تقویت نهاد خانواده و تحکیم ازدواج خانواده‌های تحت حمایت، جلسات مشاوره و راهنمایی ازدواج را برای مددجویان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در این دوره ها، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به جوانان ارائه می‌شود، تاکید کرد: سبک زندگی اسلامی و ایرانی، انتخاب صحیح همسر و مبانی تحکیم خانواده در این دوره‌ها به دختران و پسران در آستانه ازدواج و زوجین جوان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۹۱ زوج از کمک هزینه ازدواج کمیته امداد استفاده و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی به سایر خدمات مشاوره کمیته امداد در بخش های دیگر اشاره کرد و افزود: در مدت اعلام شده ۹۹۴ مورد مشاوره تحصیلی، ۶۸۰ جلسه مورد پیشگیری از اعتیاد و ۷۰۱ مورد مشاوره اشتغال ارائه شده است.

صالحی ادامه داد: با توجه به نیاز گروه های خاص به مشاوره‌های تخصصی طی سه ماهه نخست امسال ۴۱۳ نفر از خانواده‌های زندانیان و ۹۲۹ نفر از زنان مطلقه از خدمات مشاوره بهره‌مند شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلینیک رز به عنوان مرکز تخصصی مشاوره آماده ارائه خدمات به مددجویان است، گفت: این مرکز از سال گذشته آغاز به کار کرده است و هدف از تشکیل و راه اندازی کلینیک مشاوره در کمیته امداد کمک به افزایش توانمندسازی فکری، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مورد حمایت این نهاد است.

صالحی ادامه داد: در این مرکز، ارائه خدمات در بخش‌های مشاوره خانواده، ازدواج، تحصیلی، کودک و نوجوان، مهارت‌های ارتباطی، زوج درمانی، روان سنجی و تست‌های روانشناسی و درمان اختلالات روانشناختی به مددجویان انجام شده است.

وی تصریح کرد: کلینیک تخصصی مشاوره‌ای رز در حال حاضر ۱۷ نفر روانشناس دارد که مشغول به فعالیت هستند و در صورت نیاز تعداد مشاوران آن افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.