سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، از برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در بوستان‌های بزرگ سطح شهر خبر داد.

 در نشستی که با حضور حجت الاسلام موسوی مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد، محمد رضا نیکونژاد دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری و محمد سعید کاشفی سرپرست سازمان سیما و منظر برگزار شد، وضعیت نمازخانه بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر یزد بررسی شد.

در این نشست محمد رضا نیکونژاد به بیان مختصری از فعالیت‌های شورای اقامه نماز شهرداری پرداخت و اذعان داشت با توجه به رویکرد فعالیت‌های تعریف شده شهرداری در راستای توجه به مقوله نماز و ترویج آن، از لزوم استفاده حداکثری از بوستان‌ها در این خصوص تأکید نمودند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد نیز با بیان این مطلب که شهرداری یزد در ساخت نمازخانه در بوستان‌ها نسبت به سایر استان‌ها توجه ویژه‌ای داشته است، گفت: امروزه پارک‌ها تنها متشکل از فضای سبز نیستند بلکه یک مکان عمومی برای پیوند اجتماعی و خانوادگی و محل تلاقی برای اشاعه شعائر دینی با رویکرد توجه به ترویج فرهنگ نماز باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که قطعاً اقدامات فرهنگی در ترویج فریضه نماز اثرگذار است و موجب جذب بیشتر جوانان در این سمت و سو خواهد شد، از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خواست پیشنهاد نامگذاری یکی از بوستان‌های شهر با عنوان بوستان نماز را پیگیری و ساخت نماد‌های شهری مرتبط با نماز را در دستور کار قرار دهد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد همچنین در این نشست با بیان این که اهتمام سازمان در پاسداشت این فریضه دینی است، افزود: فضای معنوی و اصالت شهر یزد که مزین به نام دارالعباده می‌باشد ما را مصمم به استفاده از ظرفیت بوستان‌ها در ترویج فرهنگ نماز می‌کند که در همین راستا تجهیز نمازخانه بوستان ها، پخش اذان در وعده‌های مختلف در بوستان‌ها و بازپیرایی نمازخانه‌ها و همچنین ساخت نماد و نشان و تابلو‌هایی با آرایه‌های مرتبط با نماز در دستور کار سازمان است.

کاشفی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های سازمان در ایجاد نمازخانه ها، حضور امام جماعت در زمان فریضه نماز جماعت است که امیدواریم با همکاری لازم این مهم نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص بازپیرایی نمازخانه در بوستان‌ها گفت: در سال گذشته سازمان پیگیری بازسازی نمازخانه بوستان آزادگان را در دستور کار خود قرار داده بود که خوشبختانه با تلاش همکاران، نمازخانه مذکور به نحو شایسته و مطلوب بازپیرایی و در اختیار شهروندان قرار گرفت، همچنین در برنامه سال جاری نیز تکمیل نمازخانه بوستان مهر و ملل توسط خیّر محترم در حال انجام و پیگیری است که بزودی مراحل نهایی انجام و آماده بهره برداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار