مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: هشتمین خرس رصد شده در استان طی سال جاری در منطقه حفاظت شده قالیکوه شهرستان الیگودرز مشاهده شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز طی گشت و کنترل مستمر در سطح منطقه حفاظت شده قالیکوه این شهرستان موفق به مشاهده و ثبت تصویر یک قلاده خرس شدند.
 
علی سالاروند با اشاره به ثبت تصاویر متنوع گونه‌های حیات‌وحش طی ۲سال گذشته در زیستگاه‌های طبیعی لرستان گفت: این استان با شرایط مناسب زیستگاهی و حفاظتی، بیش از ٣٠ درصد تنوع زیستی کشور را دارا می‌باشد.
 
وی در خصوص مشاهده گونه ارزشمند خرس قهوه‌ای در استان گفت: از اوایل سال‌جاری تا کنون هشت قلاده خرس در سطح مناطق طبیعی لرستان ثبت شده است که آمار جالب توجهی از نظر مشاهده این گونه مهم در استان پس از سال‌ها محسوب می‌شود.
 
منطقه حفاظت شده قالیکوه الیگودرز یکی از مناطق شکار ممنوع لرستان بوده که با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های زیستی و اکولوژیکی به مناطق چهارگانه تحت مدیریت ارتقا یافته است و با وسعت۱۱۲ هزار و ۱۱ هکتار یکی از مناطق مهم زیست گونه خرس قهوه‌ای در استان و کشور محسوب می‌شود.
 
این منطقه با حفاظت مستمر توسط نیرو‌های اجرایی یگان حفاظت محیط زیست و هوشمندسازی، افزایش سقف آگاهی‌های عموم مردم و تغییر نگرش آنها نسبت به خرس قهوه‌ای به عنوان یکی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش، به پویایی جمعیت دست یافته است.

برچسب ها: خرس ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.