طرح سینما مدرسه با هدف تامین اهداف عالی فرهنگی و رفع آسیبهای سینمای کودک و نوجوان از پنجم بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور در تبریز کلید می خورد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،هاشمی رئیس دبیرخانه طرح کشوری سینما مدرسه در آیین معرفی این طرح در تالار اندیشه تبریز گفت: در اجرای طرح سینما مدرسه، دانش آموزان مقاطع راهنمایی و ابتدایی تبریز از اکران فیلم های کودک و نوجوان در سه سالن سینمای این کلانشهر برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اصل مخاطب محوری، اظهار داشت: شناسایی فیلمهای استاندارد برای اکران در قالب این طرح به اتمام رسیده و اصل مخاطب محوری به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی گفت: فیلمهای جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در ژانر کوتاه، داستانی، انیمیشن و فیلم سینمایی و نیز فیلم های خارجی که با فرهنگ ایرانی اسلامی تناسب داشته باشند نیز در قالب طرح سینما مدرسه به اکران گذاشته خواهند شد.

رئیس دبیرخانه طرح کشوری سینما مدرسه با بیان اینکه همزمان با آذربایجان شرقی، اجرای این طرح در استانهای آذربایجان غربی، البرز، خراسان رضوی، تهران، اصفهان، یزد و فارس کلید خواهد خورد، اضافه کرد: در مرحله دوم، مناطق محروم و مرزی کشور میزبان طرح مزبور خواهند بود

وی با اظهار امیدواری نسبت به دستاوردهای چشمگیر اجرای طرح کشوری سینما مدرسه، پیش بینی کرد، پس از اجرای این طرح در آذربایجان شرقی، حداقل پنج فیلم کوتاه و 10 فیلم انیمیشن طی سال 91 در تبریز تولید شود

هاشمی، طیف موثر سینمای فعلی ایران را نیازمند تازه شدن خواند و گفت: هنر صنعت سینمای کشور در مقطع حاضر به تزریق خون تازه احتیاج دارد و اجرای طرح کشوری سینما مدرسه قادر است این نقش مهم را ایفا کند.

وی پیشینه درخشان آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری را یادآور شد و افزود: با همت بیش از گذشته هنرمندان و حمایت مسئولان، این جایگاه درخشان احیا خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کشوری طرح سینما مدرسه، ساخت و بایگانی فیلم های کودک و نوجوان را محصول نوعی بی تدبیری آزاردهنده دانست و افزود: بی توجهی به نیاز مخاطب، وضعیتی را ایجاد می کند که فیلم های ساخته شده در حوزه کودک و نوجوان، موفق به حضور در پرده های سینما نشوند و بلافاصله از قفسه های بایگانی، سردربیاورند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.