کمیته المپیک فلسطین در نامه‌ای به رئیس کمیته بین المللی المپیک خواستار حذف رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک پاریس شده است.

به گزارش بامداد سه‌شنبه العربی الجدید، در نامه کمیته المپیک فلسطین به توماس باخ تاکید شده است که ورزشکاران فلسطینی، به ویژه آنهایی که در غزه هستند از عبور و مرور امن محروم هستند و به دلیل درگیری‌های مداوم آسیب زیادی دیده‌اند.

کمیته المپیک فلسطین افزوده است: تقریباً ۴۰۰ ورزشکار فلسطینی کشته شده‌اند و تخریب اماکن ورزشی وضعیت اسفناک ورزشکارانی را که در حال حاضر تحت محدودیت‌های شدید قرار دارند، تشدید می‌کند.

این کمیته همچنین به نظر اخیر دادگاه عالی سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن اشغال سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرده است.

این در حالی است که وزیر کشور فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود که از ورزشکاران رژیم صهیونیستی در طول بازی‌های المپیک پاریس به صورت شبانه‌روز محافظت می‌شود.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در فرانسه برگزار می‌شود. تدابیر امنیتی شدیدی در پاریس در آستانه سی و سومین دوره بازی‌های المپیک اعمال شده است و صد‌ها افسر پلیس محدودیت‌های ترافیکی شدیدی را در مرکز شهر و مناطق اطراف که مراسم افتتاحیه در آن برگزار می‌شود، اعمال می‌کنند.

در حالی مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک جمعه آینده برگزار می‌شود که مقامات فرانسوی تاکید کرده‌اند هیچ خطر تروریستی خاصی مراسم افتتاحیه را تهدید نمی‌کند، اما در صورت بروز نگرانی‌های امنیتی، برنامه‌های پشتیبانی وجود دارد که طبق پروتکل از آنها پیروی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
این پیشنهاد چه مشکلی از فلسطین را حل می‌کنه باید اسرائیل را از صحنه روزگار حذف کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
اگه اینطورمیشد که دنیا گلستان‌میشدبراشون
آخرین اخبار