مدیرکل میراث فرهنگی فارس استمرار اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری را ضروری دانست و تأکید کرد: آموزش‌های تخصصی در ارتقای سطح علمی و عملی تمامی فعالان و شاغلان حوزه گردشگری تاثیر و نقش بسزایی دارد و ضروری است به این مقوله جدی‌تر پرداخته شود.

محمد ثابت اقلیدی در نشست میراث فرهنگی فارس گفت: افزایش سطح علمی نیروی انسانی یکی از نیاز‌های اصلی صنعت گردشگری است و باید دوره‌های آموزشی تخصصی در این حوزه استمرار داشته باشد. 

او با بیان اینکه فردا کارگاه یک روزه مهارت‌آموزی زنان شاغل در حرفه خانه‌داری واحد‌های اقامتی استان فارس در هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌های آموزشی تخصصی با همکاری انجمن حرفه‌ای مؤسسات آموزشی گردشگری، جامعه هتلداران استان فارس، انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های سنتی استان و انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی استان برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی با تصریح اینکه در این دوره‌های آموزشی بیش از ۶۰ نفر شرکت‌کننده حضور دارند، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه یک روزه زنان شاغل در حرفه خانه‌داری واحد‌های اقامتی شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی هستند که به صورت تئوری و عملی آموزش‌های تخصصی را می‌بینند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با توجه به اینکه شیراز میزبانی سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی را در اواخر آبان‌ماه امسال دارد ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و بازآموزی ویژه شاغلین و فعالان تاسیسات گردشگری همچنان احساس می‌شود.

او گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این دست دوره‌های آموزشی در چندین مرحله برای شاغلی صنعت گردشگری استان که به صورت مستقیم با گردشگران و میهمانان این جشنواره بین‌المللی در ارتباط هستند اعم از شاغلین در اماکن تاریخی و فرهنگی، کارکنان فرودگاهی، رانندگان تاکسی‌های گردشگری و فرودگاهی، شاغلین در واحد‌های اقامتی و پذیرایی و. برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی، چون آداب و معاشرت و اصول رفتار حرفه‌ای، خانه‌داری، میزبانی، اصول تشریفات بین‌المللی و.. در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار