مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از عملیات طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در ۱۱ شهر استان اجرا شده است.

جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان، گفت: این طرح در ۱۱ شهر استان درحال اجرا بوده و تاکنون بیش از ۶۳۰ کیلومتر حفاری انجام شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین ۳ هزار و ۵۷۰ سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب و بیش از ۶۰۰ کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) صورت گرفته است.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری افزود: این طرح منازل، کسب و کارها، یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است که مکلف به ایجاد بیش از ۶۵۰ هزار پوشش فیبرنوری در سراسر آذربایجان‌غربی است.

وی با تأکید بر اینکه طرح فیبرنوری منازل وکسب وکار‌های آذربایجان‌غربی پیشرو در اجرای طرح ملی فیبرنوری در کشور بوده، اضافه کرد: به زودی اجرای طرح در بقیه شهر‌های استان نیز آغاز می‌شود و توافقنامه طرح فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهر‌های استان امضا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.