۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی در بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در استان کرمان حضور دارند.

نشست خبری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در استان کرمان ظهر امروز دوشنبه یک مرداد در سالن جلسات ساختمان بسیج صداوسیما برگزار شد.

جواد رمضان نژاد، رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در این نشست اظهار کرد: امسال نشان پیرغلام را طراحی کردیم. گروهی از اساتید پیرغلامان منتخب را بررسی می‌کنند و ما فقط اعلام کننده هستیم که چه کسانی تجلیل می‌شوند. افرادی از هر استان معرفی شده‌اند. این افراد باید سن ۶۵ سال به بالا داشته باشند و فعالیت‌های خیریه و سابقه آنها هم بررسی می‌شود.

وی افزود: ۲۰ نفر پیرغلام ملی، ۱۰ نفر پیرغلام بین‌المللی و ۲ نفر پیرغلام استانی در این اجلاس تجلیل می‌شوند. از حدود ۱۳ کشور همچون عراق، هند، سوریه، پاکستان و افغانستان مهمان خارجی خواهیم داشت. میزبان یک هیات ۱۶ نفره که از عتبات مقدسه در عراق هستند خواهیم بود. امسال به طور ویژه به محور مقاومت می‌پردازیم و یادبودی برای شهید ابومهدی المهندس خواهیم داشت.

وی افزود: میزبان سال آینده این اجلاس در مراسم اختتامیه معرفی و پرچم اجلاس به آنها داده می‌شود. استان خراسان رضوی برای میزبانی سال آینده انتخاب شده است.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه ۶ کمیته برای اجرای برنامه‌ها پیش‌بینی شده است گفت: حدود ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی در این اجلاس حضور دارند. افتتاحیه این برنامه در روز نهم مرداد در مزار شهید سلیمانی و اجلاس شاعران در روز دهم در تالار فرهنگ و هنر کرمان برپا می‌شود.

وی افزود: همچنین مهمانان در روضه‌های خانگی و هیأت‌های شهر حضور خواهند داشت. در خانه شهید سلیمانی که الان حسینیه بیت الزهرا شده است، برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت.

عرفان خداپرست، دبیر اجرایی اجلاس در ادامه مراسم گفت: سومین نشست بانوان ستایشگر را در تالار استانداری کرمان برگزار می‌کنیم. ظرفیت‌های استانی را پای کار آورده‌ایم و آیین‌های عزاداری کرمان را در این اجلاس ارائه خواهیم کرد. به برکت خون حاج قاسم شاهد اتفاق خوبی در کرمان خواهیم بود.

نشان این رویداد مذهبی با استفاده از کلمه پیرغلام، توسط محمد روح الامین طراحی شده است.

در این نشست همچنین از پوستر بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که توسط محمد روح الامین طراحی شده رونمایی شد. 

بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت سازمان بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان برگزار خواهد شد.

این رویداد فرهنگی-مذهبی از نهم تا یازدهم مرداد ماه سال‌جاری در کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام باحضور جمعی از فعالان و نخبگان جامعه ستایش گری و مداحی سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار