شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در پاسخ به مطلبی به نقل از رئیس شورای شهر بوشهر، آورده است: متولی جمع آوری آب‌های سطحی شهرداری است نه این شرکت.

۲۸ تیر بود که وبگاه باشگاه خبرنگاران جوان مطلبی از رئیس شورای شهر بوشهر منتشر کرد که در آن عبدالخالق برزگرزاده عنوان کرده بود: ورود فاضلاب به دریا که به عنوان آب‌های سطحی قلمداد می‌شود، مردم سواحل استان بوشهر را درگیر کرده است.

وی بیان کرده بود: این موضوع با آلودگی محل شنای مردم سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا حداقل در محل شنای شهروندان و مسافران از طریق همکاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری‌ها از ورود آب‌های آلوده به دریا جلوگیری شود.

حالا روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در پاسخی که به باشگاه خبرنگاران جوان فرستاده، آورده است: بر اساس وظایف تعریف شده شرکت‌های آب وفاضلاب وظیفه مطالعه و اجرای طرح‌های ایجاد و توسعه تاسیسات مربوط به جمع آوری، و نیز انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب و حفاظت از حریم آنها و نیز رعایت اصول بهداشتی، کنترل کیفی و استاندارد‌های مورد عمل وزارت نیرو در مراحل آبرسانی و نیز جمع آوری و دفع فاضلاب را برعهده دارند که در حال حاضر شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر با داشتن بیش از ۵۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و حدود ۲۰ ایستگاه پمپاژ وظیفه جمع آوری و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه مرکزی را بر عهده دارد که این مقدار از عملیات و هزینه و سرمایه گذاری با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست، دریا، بهداشت عمومی و ... انجام شده و در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از شهر فاضلاب جمع آوری شده وارد محیط یا دریا نمی‌شود.

در ادامه این مطلب نوشته شده است: متولی جمع آوری آب‌های سطحی، شرکت آب و فاضلاب نمی‌باشد و این مهم بر عهده شهرداری می‌باشد و شرکت آبفا فقط مسئولیت دفع فاضلاب خانگی را در مناطقی که شبکه فاضلاب شهری ایجاد گردیده است بر عهده دارد، که امید است با ایجاد تمهیدات لازم در این خصوص راه حل مناسبی برای مدیریت آب‌های سطحی و هدایت آنها انجام شود.

برچسب ها: ساحل ، فاضلاب ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.