در ادامه دوره مربیگری A آسیا، شرکت‌کنندگان کارگاه «مربیگری در عصر رسانه» را گذراندند.

در ادامه کلاس مربیگری A آسیا که در مرکز ملی فوتبال در حال برگزاری است، با هماهنگی کمیته آموزش فدراسیون، شرکت‌کنندگان کارگاه «مربیگری در عصر رسانه» را گذراندند.

احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی مدرس این کارگاه با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال در راستای سیاست به‌روز‌رسانی دانش مربیان گفت: در عصر حاضر مسابقات فوتبال با کلمه‌ها شروع می‌شود، در واقع نشست‌های خبری قبل و پس از بازی یا رویکرد رسانه‌ای تیم‌ها و مربیان به یک مسابقه تمام عیار تبدیل شده است و رسانه‌ها و مردم با دقت و حساسیت تک‌تک کلمات و حتی زبان بدن بازیکنان، مربیان و اهالی فوتبال را رصد می‌کنند و بر اساس آن حتی جریان‌سازی اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی گفت: بخشی از فوتبال این روز‌ها در گوشی‌های موبایل و شبکه‌های اجتماعی بازی می‌شود، یک مربی فوتبال حتی اگر گمان کند که خودش در این حوزه نیازی به حضور و فعالیت ندارد لازم است نسبت به عملکرد بازیکنانش آگاهی داشته باشد. بازیکنانی این نسل، فرزندان عصر اینترنت هستند و در شبکه‌های اجتماعی به عنوان تولیدکننده یا مصرف‌کننده محتوا زمان می‌گذرانند، از آن تاثیر می‌گیرند و بر افکار عمومی تاثیر می‌گذارند. بار‌ها شاهد بوده‌ایم که یک بازیکن به دلیل رفتار رسانه‌ای غلط، محروم شده که تبعات آن را تیم و البته سرمربی داده است.

رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال گفت: گاهی بیان یک جمله در نشست خبری قبل و بعد از بازی نه فقط به ادبیات مردم راه پیدا می‌کند بلکه ممکن است جریمه‌های سنگین به همراه داشته باشد، این امر نشانگر اهمیت موضوع و لزوم تعیین یک رویکرد رسانه‌ای مطلوب از سوی هر مربی برای آینده شغلی خود است. رسانه‌ها بر نگرش افکار عمومی بسیار موثرند و متاسفانه برخی از فعالان حوزه فوتبال بدون توجه به تبعات کلمه‌ها، گاهی سخنانی بیان می‌کنند که نه فقط برند خود را زیر سوال می‌برند بلکه اعتبار، محبوبیت و جایگاه فوتبال را هم در نزد مردم مخدوش می‌کند.

تاثیر رسانه‌ها بر برندسازی شخصی مربیان، نحوه عمل و تمایز شبکه‌های اجتماعی و شیوه‌های مدیریت اخبار درون تیم، تکنیک‌های مدیریت نشست‌های خبری و چالش‌هایی که مربیان و بازیکنان در رسانه با آنها روبرو می‌شوند از جمله سرفصل‌هایی بود که در این کارگاه تدریس شد.

گفتنی است، در دوره فوق چهره هایی، چون سید جلال حسینی، وریا غفوری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، اشپیتیم آرفی، مهدی هاشمی‌نسب، حسین ماهینی، محمد برزگر، رحمان احمدی، مجید ایوبی، بهادر عبدی و تعدادی دیگر از بازیکنان سابق و مربیان رده‌های پایه حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار