مراسم یادبود زنده یاد «حسن امیدزاده» معلم فداکار و فرهنگیان فقید شفت در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد حکیمی، امام جمعه شفت در مراسم یادبود زنده یاد «حسن امیدزاده» و فرهنگیان فقید این شهرستان که به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت این معلم فداکار در مسجد جامع شفت برگزار شد، گفت: حسن امیدزاده با فداکاری و ایثار برای همیشه چگونگی از خودگذشتگی کردن را برای ما به یادگار گذاشت.

او با بیان اینکه این معلم فداکار در حادثه نجات دانش آموزان سوخت و با همان درد و رنج سوختگی از دنیا رفت، افزود: در کنار مرحوم امیدزاده کسانی مانند علی اکبر عابدی بودند که بخش عظیمی از کار نجات جان دانش آموزان را انجام دادند و هر فردی در جایگاه خود باید تلاش کند و راه امیدزاده را ادامه داده و از فداکاری دیگران درس بگیرد.

امام جمعه شهرستان شفت ایمان و اعتقاد قلبی مرحوم امیدزاده زا زمینه ساز این حرکت بزرگ دانست و تصریح کرد: در زمره یاران امام حسین (ع) هم افرادی همچون حضرت ابوالفضل (ع) بنده صالح خداوند حضور داشتند و با فداکاری خود به ما درس خداشناسی و وظیفه شناسی دادند.

«حسن امیدزاده» با فداکاری در ذهن‌ها ماندگار شد

محمدرضا خوشنود، مدیر آموزش و پرورش شفت هم با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره معلم فداکار و فرهنگیان فقید این شهرستان به شأن و منزلت جایگاه معلم اشاره کرد و گفت: زنده یاد امیدزاده با اینکه می‌دانست جانش در خطر است، دل به آتش زد و جان تک تک دانش آموزان را نجات داد.

گرامیداشت زنده یاد امیدزاده، معلم فداکار شفتی

او افزود: مرحوم امیدزاده با فداکاری که انجام داد در ذهن و دل‌ها و در تاریخ آموزش و پرورش و همچنین فداکاری اش در کتاب پایه سوم ابتدایی ثبت شد. 

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خانواده زنده یاد حسن امیدزاده و علی اکبر عابدی، دیگر معلم فداکار حاضر در حادثه آتش سوزی قدردانی شد.

گرامیداشت زنده یاد امیدزاده، معلم فداکار شفتی

معلم ایثارگر حسن امیدزاده ساعت ۱۲ ظهر ۱۸ بهمن ۱۳۷۶ در سانحه آتش سوزی مدرسه ابتدایی روستای بیجارسر شهرستان شفت، بعد از نجات ۳۰ دانش آموز از ناحیه سر، صورت و دست به شدت سوخت.

گرامیداشت زنده یاد امیدزاده، معلم فداکار شفتی

او بعد از ۱۵ سال تحمل درد و رنج ناشی از سوختگی، ۲۸ تیر ۱۳۹۱ در سن ۵۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.