مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ثبت نام در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین آغاز شده و تاکنون ۳ هزار نفر از استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ثبت نام در سامانه سماح از ۱۷ تیر آغاز شده و تاکنون ۳ هزار نفر از استان که ۲ هزار نفر آنها آقا و هزار نفر خانم هستند در این سامانه ثبت نام کرده اند. 

او افزود: از مجموعه افراد ثبت نامی تاکنون ۲ هزار نفر سفر با وسیله نقلیه، ۸۰۰ نفر سفر با اتوبوس و ۲۰۰ نفر سفر با هواپیما یا قطار را انتخاب کرده اند.

دستگردی بیان‌کرد: از افرادی که قصد سفر اربعین را دارند می‌خواهیم که حتماً در سامانه سماح ثبت نام کنند تا هم آمار را داشته باشیم و هم در هنگام عبور از مرز به مشکل بر نخورند، زیرا عبور و خروج از مرز با برگه سامانه امکان پذیر است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: از افراد می‌خواهیم که حتماً بیمه خود را در سامانه برقرار کنند که مبالغ آن ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان است و در صورتی که بیمه آنها برقرار نباشد و در طول سفر مشکلی برای سلامتیشان ایجاد شود باید تمام هزینه‌ها را به صورت شخصی پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: از افراد می‌خواهیم تا برای برنامه‌ریزی دقیق در مورد سفر و آمار تردد، حتماً در سامانه سماح ثبت نام کنند و همچنین در تلاشیم که امسال یک سفر هوایی از فرودگاه بیرجند داشته باشیم. 

دستگردی تصریح کرد: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار برای سفر الزامی است و اگر گذرنامه افراد اعتبار ندارد تمدید یا صدور آن را برای روز‌های آخر موکول نکنند، دستورالعمل‌های بهداشتی، امنیتی و آموزشی در مورد سفر را جدی گرفته و از افرادی که منع سفر دارند می‌خواهیم که برای حفظ سلامتی خودشان از سفر اربعین خودداری کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: از افراد می‌خواهیم که به صورت گروهی ثبت نام و سفر کرده، معرفی مرز‌ها در سامانه سماح را مطالعه کرده و نرم‌افزار همیار اربعین را نصب کنند، مسائل امنیتی را رعایت کرده و شماره همراهی از خود را که در سامانه ثبت کرده‌اند، در طول سفر روشن نگه دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.