صیادی گفت: طبق بررسی آماری میزان غرق شدگی کودکان زیر پنج سال در این استان حدود ۳۷ درصد است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مناسبت هفته پیشگیری از غرق شدگی (یکم تا هفتم مردادماه) گفت: ۴۱ نفر طی سال گذشته براثر غرق شدگی در رودخانه ها ، استخرهای شنا و کانال های آب در استان البرز جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: ۳۷ درصد این افراد کودکان زیر پنج سال ، ۴۴ درصد افراد ۱۵ تا ۴۹ سال و مابقی سنین بالاتر بودند؛ از ۴۱ مورد غرق شدگی سال گذشته در البرز ۷۱ درصد آنها مذکر و ۲۹ درصد مونث ثبت شده است.

صیادی گفت : غرق شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر افراد یک تا ۲۴ سال است که کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض این خطر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: آموزش اصول اولیه شنا در مهد کودک ها و مدارس از مهمترین راهکارهای پیشگیری از غرق شدگی کودکان است ضمن آنکه باید هشدار ها و آموزش های لازم برای کودکان جدی گرفته شود.

صیادی با بیان اینکه با آغاز فصل گرما تمایل به شنا در محل های غیر ایمن مانند رودخانه ها، استخر های کشاورزی، کانال ها و سد ها بیشتر می شود، افزود: نیاز است مردم نسبت به خطر جدی غرق شدگی در این محل ها آگاهی داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد : استخرهای خانگی باید دارای حفاظ و نرده باشد چرا که سال گذشته ۵۶ درصد فوتی ها بر اثر غرق شدگی در استخرهای خانگی البرز اتفاق افتاده است.

وی ضمن تاکید بر همکاری تمام دستگاه ها و سازمان ها برای آموزش همگانی در زمینه پیشگیری از خطر غرق شدگی تصریح کرد: خطر غرق شدگی برای همه افراد وجود دارد حتی کسانی که از نظر فن شنا ماهر هستند و نیاز است به توصیه های ایمنی در این خصوص به ویژه در مناطق ممنوعه شنا توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.