فرماندار سراوان گفت: اقدام جهادی پرسنل برق منطقه‌ای باعث کاهش مدت خروج از مدار پست برق سراوان از ۷۲ ساعت به کمتر از ۱۰ ساعت شد.

مجتبی شجاعی بیان کرد: پست فوق توزیع یک سراوان ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه دیروز با توجه به افزایش دما و به تبع آن افزایش بار و حرارت ایجاد شده در فید اینگامیک یکی از ترانس‌های قدرت از مدار خارج و دچار آسیب شد که بلافاصله یک اکیپ عملیاتی از ناحیه سراوان اقدام اولیه را انجام و دو اکیپ عملیاتی دیگر از مرکز استان با تلاش شبانه‌روزی بدون وقفه مشکل را برطرف و ترانس وارد مدار شد.
 
وی افزود: از همان ساعت به‌صورت مستمر و بدون وقفه به مدت ۱۶ ساعت توانستند مجدد این‌پست را وارد مدار کنند و این در حالیست که پیش‌بینی می‌شد حداقل ۴۸ ساعت و حداکثر ۷۲ ساعت تعمیرات پست به طول انجامد.
 
فرماندار سراوان گفت: حداقل ۸ درصد مصرف برق در سال جاری نسبت به اوج مصرف برق در سال‌های گذشته افزایش داشته و در عین‌حال گرمای بی‌سابقه و برخی حوادث نامترقبه برای تجهیزات فنی نیز وجود داشته است که البته علی‌رغم تلاش‌های پرسنل توزیع برق و برق منطقه‌ای برای جلوگیری و کاهش این اتفاقات می‌بایست مجموعه اقدامات پدافندی در این خصوص پیش‌بینی شود.
 
شجاعی ادامه داد: از جمله این اقدامات ضروری، تسریع در اجرای خط ۲۳۰ که از سمت ایرانشهر به سمت مهرستان و پس از آن سیب و سوران و سراوان می‌آید است، از جمله دیگر اقدامات حیاتی، تسریع در اجرای پست فوق توزیع آسپیچ با توجه به برقرسانی به مسکن ملی و اراضی بالادست روستا‌ها و ایجاد نقطه مانور در صورت بروز خاموشی داخل شهر است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین سرعت بخشیدن به راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی سراوان است که توسط بخش خصوصی در حال مراحل تشریفات قانونی آغاز اجراست. 
 
فرماندار سراوان تصریح کرد: متأسفانه سرقت کابل و تخریب اموال دولتی نیز توسط سارقین در بسیاری مناطق استان به یک چالش اساسی تبدیل شده که ضمن آسیب به بیت‌المال و خسارات گسترده به اموال دولتی، خود به عاملی برای قطعی‌های مکرر تبدیل شده که این موضوع مستلزم شکل گیری عزم جدی در بین عناصر فعال اجتماعی و همچنین مردم و از طرفی نیرو‌های انتظامی به صورت توامان می‌باشد. 
 
شجاعی ادامه داد: علی‌رغم تحولات بسیار خوب در تخصیص امکانات مانند کابل و ترانس و... بالاخص در ماه‌های اخیر توسط شرکت توزیع برق به شهرستان، اما با توجه به رشد ساخت و سازها، افزایش مصرف و افزایش مشترکین می‌طلبد شرکت توزیع همین مسیر تأمین و تجهیز را با قوت در سراوان ادامه دهد.
 
وی اذعان کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه تأکید بر مدیریت مصرف با راهکار‌های ساده برای داشتن برق پایدار برای همه مشترکین و راه کار‌های ساده دیگری از جمله استفاده از روشنایی طبیعی درطول روز، قراردادن کولر گازی در دمای آسایش ۲۴ درجه، دور کند کولر‌های آبی و خاموش کردن لامپ‌های اضافه خواهد بود. 
 
فرماندار سراوان گفت: تجدید نظر در تعرفه برق نیز از جمله مطالبات به حق مردم منطقه است که پیگیری خوبی توسط استاندار و نماینده مردم سراوان بزرگ در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که امید است به نتیجه مطلوب منجر شود.

برچسب ها: فرمانداری ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار