در مراسمی از ورزشکاران حاضر در عملیات جستجوی بالگرد شهدای خدمت در تبریز تجلیل شد.

در این مراسم از ۸۰ نفر از موتورسواران و کوهنوردان که دو ماه پیش در جریان جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان در منطقه ورزقان حضور داشتند قدردانی شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم مردم داری، ولایتمداری، تقوا و اخلاق اسلامی را از ویژگی‌های بارز شهدای خدمت برشمرد و از فداکاری و ایثار همه کسانی که با همدلی، همراهی و هم افزایی در عملیات جستجوی بالگرد حامل این شهدا تلاش صادقانه کردند تشکر کرد.

محمدی شرایط نامساعد جوی و کوهستانی و پرخطر بودن منطقه را از دلایل اصلی زمان بر شدن شناسایی و پیدا کردن بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان عنوان کرد و از ساخت یادمان و اردوگاه فرهنگی و آموزشی در این منطقه خبر داد.

حیدرپناه معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا هم گفت: بسیج که همواره در همه عرصه‌ها خوش درخشیده، در این حادثه هم با تاسی از شهدای عزیز و مرام و منش پهلوانان با تلاش شبانه روزی و از جان گذشتگی برگ زرینی در کارنامه خود رقم زد.

ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز گفت: ورزشکاران با ایثارگری در اتفاق تلخ سقوط بالگرد و شناسایی محل سقوط، حماسه ماندگار خلق کردند و امروز با دستور وزیر ورزش از آنان تجلیل شد.

بالگرد حامل رئیس جمهور ۳۰ اردیبهشت که از خداآفرین عازم تبریز بود، به دلیل وضعیت هوا و مه‌آلود بودن دچار سانحه شد.

 در این سانحه رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه خلبان بالگرد سید طاهر مصطفوی، محسن دریانوش و بهروز قدیمی به شهادت رسیدند.

برچسب ها: تجلیل ، ورزشکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.