رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: با پیامک جعلی بسته حمایتی، تا امروز صد‌ها میلیون از حساب شهروندان یزدی کلاهبرداری شده است.

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد با اشاره به اینکه به تازگی پیامکی برای مردم استان یزد مبنی بر بسته حمایتی دکتر پزشکیان ارسال می‌شود، گفت: این پیامک جعلی است و شیوه جدید کلاهبرداران برای خالی کردن حساب شهروندان است.

وی به کلاهبرداری صد‌ها میلیونی از حساب شهروندان یزدی در چند روز اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با دریافت این پیامک، به هیچ عنوان بر روی آدرس اینترنتی انگشت نزنند چراکه حاوی بدافزار است و تلفن همراه آنها را آلوده می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: با آلوده شدن تلفن‌های همراه به بدافزار، دسترسی مجرمان به همه‌ی اطلاعات تلفن همراه امکان پذیر و از این طریق زمینه ارسال پیامک و همچنین خالی کردن حساب شخصی آنها فراهم می‌شود.

ابوالحسینی افزود: مهمترین اقدامی که شهروندان باید پس از آلوده شدن گوشی به بدافزار‌ها انجام دهند، قطع اینترنت و قراردادن گوشی بر روی حالت هواپیماست تا کلاهبردار یا هکر نتواند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدان کند.

وی گفت: حذف بدافزار از گوشی تلفن همراه و چک کردن نرم افزار‌های آن دومین گامی است که باید انجام شود و در نهایت گوشی را به افراد آشنا به نرم افزار‌های تلفن همراه سپرده تا نسبت به پاکسازی آن اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: اطلاع رسانی سریع به مخاطبان خود و یا افرادی که از سمت شما پیام نصب بدافزار را دریافت کرده اند، مرحله دیگری است که پس از آلوده شدن گوشی به بدافزار باید انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار