مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از صدور بیش از ۶۰۰ جلد سند مالکیت در استان از ابتدای امسال خبر داد.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵۳ جلد سند روستایی و ۲۰۰ جلد سند شهری برای مالکان صادر شده است.

او افزود: پارسال ۲ هزار و ۶۶۴ جلد سند روستایی و ۷۵۱ جلد سند شهری در استان صادر شده است.

تنها به روند صدور اسناد مالکیت اشاره کرد و ادامه داد: در روستا‌هایی که دارای طرح هادی مصوب هستند متقاضیان می‌توانند بابت املاکی که داخل محدوده طرح هادی هستند به بنیاد مسکن شهرستان برای ثبت نام مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده و تهیه نقشه تفکیکی (شمیم) اقدام می‌کنند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این طرح پس از ثبت درخواست، از سوی کارشناسان نقشه برداری‌ها و مراحل قانونی و اداری انجام و پس از ارسال به اداره ثبت اسناد و املاک، سند مالکیت برای متقاضی صادر و ارسال می‌شود.

او افزود: مراحل صدور سند مالکیت حداکثر ۶ ماه طول می‌کشد و پس از آماده شدن، سند درب منازل تحویل متقاضی می‌شود.

تنها اظهار کرد: این اسناد با هدف ساماندهی مالکیت در روستا‌ها و مناطق شهری و حمایت از روستائیان برای برخورداری از وثیقه‌ای معتبر صادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و ماده الحاقی به قانون ساماندهی ثبت اسناد و املاک در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از ابتدای تشکیل استان تاکنون تعداد ۸۵۰ هزار و ۶ جلد سند صادر شده که از این تعداد ۷۳ هزار و ۸۲۶ جلد سند روستایی و ۱۱ هزار و ۱۸۰ جلد سند شهری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.