استاندار هرمزگان،آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی در بندر شهید رجایی را طرحی راهبردی برای افزایش ضریب ایمنی در اسکله‌های نفتی دانست.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه‌ آغاز عملیات مرحله نخست احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی خلیج‌فارس در بندر شهید رجایی گفت: در بندر شهید رجایی مسائل مختلفی درحوزه‌های ریلی، خدمات دریایی و هدایت شناورها و صادرات غلات، موادمعدنی، نفت و انرژی وجود داشت که در سفر رییس جمهور شهید، طرح‌های مهمی درمسیر رفع برخی از این مسائل آغاز شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی ۲۵۰ هزار تنی سیلوهای جدید ذخیره غلات در بندر شهید رجایی، افزود: در بخش پایانه موادمعدنی نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام و خطوط ریلی نیز ساماندهی شده است.

استاندار هرمزگان گفت: برای ساماندهی بهسازی اسکله‌ها و خطوط کریدوری این بندر طرح ۱۷ هزار میلیارد تومانی شامل ساماندهی و افزایش ضریب ایمنی در اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی و خلیج فارس تعریف و امروز عملیات اجرایی مرحله نخست آن آغاز و در سه مرحله این طرح، تمامی کریدورها و سیستم‌های تخلیه و بارگیری نیز ساماندهی می‌شوند.

دوستی درخصوص دیپلماسی اقتصادی دریامحور نیز توضیح داد: اگر پیش از این دولت، روابطی در این حوزه ایجاد و طرف خارجی متقاضی زمین می‌شد ما زمینی برای واگذاری نداشتیم؛ اما طرح ۲۴۰۰ هکتاری که در سفر بهمن ماه رئیس جمهور شهید آغاز شد بسترسازی برای دیپلماسی اقتصادی بود چراکه توافقات پس از مذاکرات، نیازمند پیش زمینه است.

احداث کریدور خطوط لوله نفتی در بندر شهید رجایی طرحی راهبردی برای افزایش ضریب ایمنی است

وی رونق تجارت با ایجاد بنادر تخصصی در نقاط مختلف استان را مورد تأکید قرارداد و افزود: در یکسال گذشته از بندر تخصصی مواد معدنی در شهرستان خمیر، بیش از یک میلیون تن صادرات داشتیم.

استاندار هرمزگان گفت: بندر سیریک نیز با رویکردهای صادرات مواد غذایی شامل سبزیجات، میوه جات، مواد و مصالح معدنی بازار منطقه‌ای ویژه خود را دارد که در کنار بازار بین‌المللی بندر شهید رجایی، بستر ایفای نقش هرمزگان در عرصه دیپلماسی اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی را فراهم می‌کند.

گفتنی است؛ مرحله نخست عملیات اجرایی احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی خلیج فارس در بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز گذشته با حضور دوستی، استاندار و عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان آغاز شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.