معاون پارلمانی دولت سیزدهم، استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از جاده یاسوج به بابامیدان بر رفع نقاط حادثه خیز این جاده تاکید شد.

معاون پارلمانی دولت سیزدهم، استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان از طرح حادثه خیز "سرگچینه به گل زردی در جاده یاسوج به بابامیدان بازدید کردند و بر رفع نقاط حادثه خیز این محور پر تردد و شریانی تاکید شد.
 
تونل گل زردی تا سرگچینه» در محور یاسوج بابامیدان به طول ۶ کیلومتر که منطقه‌ای پر حادثه و مه‌گیر است، در دستور کار اصلاح قرار دارد.
 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید محمود حسینی پور معاون پارلمانی دولت سیزدهم از طرح های راهسازی بویراحمد، گفت: امروز میزبان آقای حسینی پور معاون پارلمانی رئیس جمهور بودیم که از مسیر اهواز وارد استان شده و یکی از طرح های فعال حوزه راه بازدید کرد.
 
علی محمد روستا افزود: طرح تکمیل رفع نقاط حادثه خیز محدوده سرگچینه و گل زردی به طول ۶ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت کاری دارد، چهار کیلومتر این پروژه زیر بار ترافیک رفته و ۲ کیلومتر پروژه با پیشرفت ۷۰ درصد در حال تکمیل است و امیدواریم تا ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد.
 
وی تصریح کرد: محدوده سرگچینه تا گل زردی از نقاط حادثه خیز و برفگیر استان بوده است.
 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: حفاظ‌های بتنی این محدوده و خط کشی قطعه اول و روشنایی انجام شده است و معاون رئیس جمهور در بازدید خود از روند اجرایی طرح رضایت کامل داشتند.
 
نقاط حادثه خیز مصوب ۱۴۰۱ حدود ۱۳ نقطه بوده که پنج نقطه سال گذشته رفع و صورتجلسه شده است؛ ۲ نقطه امسال رفع شده و ۶ نقطه دیگر در دستور کار است.
 
روستا عنوان کرد: دو پیچ خطرناک در این محدوده وجود دارد که از نقاط حادثه خیز مصوب راهداری کشور است.
 
وی ادامه داد: یک زیرگذر و روگذر در محدوده وجود دارد که جاده محلی دسترسی به روستای پراشکفت است و با ساخت پل، این پروژه به سرانجام می‌رسد.
 
نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، همانند تله‌هایی نامرئی هستند که هر ساله جان انسان‌های بی‌گناه را می‌گیرند و خسارت‌های مالی هنگفتی به بار می‌آورند. این نقاط، به دلیل نقص در طراحی، ساخت یا نگهداری جاده‌ها، شرایط رانندگی را به طور قابل توجهی خطرناک می‌کنند و احتمال بروز تصادفات را افزایش می‌دهند.
 
در راستای ارتقای ایمنی تردد در شهر‌ها و کاهش تصادفات رانندگی، معاون هماهنگی امور عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۲۳ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در این استان خبر داد.
 
علی‌محمد روستا با اشاره به آمار ارائه شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، اظهار داشت: "بررسی‌های دقیق کارشناسان و متخصصان حوزه راهنمایی و رانندگی منجر به شناسایی ۲۳ نقطه حادثه‌خیز در سطح معابر درون شهری استان شده است.
 
 وی در ادامه افزود: از این تعداد نقاط حادثه‌خیز، تاکنون ۲ مورد به طور کامل رفع و ایمن‌سازی شده‌اند و سه نقطه نیز با نصب علائم و هشدار‌های رانندگی و اقدامات آشکارسازی، ایمن‌تر شده‌اند. "
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.