دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ۴۰۰ هزار صندلی برای پرواز‌های اربعین در نظر گرفته شده که به زودی فروش آنها با نرخ مصوب آغاز می‌شود.

 

 مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دستور وزارت راه و شهرسازی انجام و جلسه ستاد اربعین تشکیل شد و برنامه ریزی لازم برای جابه‌جایی زائران و تامین زیرساخت‌های لازم برای این مدت صورت گرفت.

دبیر انجمن  شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها در حوزه فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی استفاده خواهد شد، گفت: با توجه به آنکه انجام سفر‌های هوایی از نظر بازه زمانی متفاوت‌تر از سفر‌های زمینی بوده انجام این پرواز‌ها از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریورماه تعیین شده است.

سامانی تاکید کرد: پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی برای بازه اربعین وجود دارد اما هنوز نرخ‌های مصوب ۱۰ میلیون تومانی و ۱۲ میلیون تومانی در سایت  شرکت‌های هواپیمایی بارگزاری نشده است و به مرور و متناسب با نزدیک شدن ایام اربعین پروازهای فوق العاده انجام خو اهد شد و بلیت با نرخ مصوب قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امسال نرخ بلیت پرواز‌های اربعین از مبدا تهران که فرودگاه امام خمینی (ره) است در مسیر رفت و برگشت ۱۰ میلیون تومان و از مبدا خراسان رضوی هم به ازای هر مسافر ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او افزود: پرواز گروهی، چارتری و فروش غیر از سامانه شرکت‌های هواپیمایی ممنوع بوده و یکی از الزامات این است که تمام کسانی که از بخش هوایی استفاده می‌کنند باید در سامانه جامع اطلاعات سماح ثبت نام کنند.

وی افزود: در سال گذشته ۳۷۸ هزار و ۳۱۵ صندلی و ۱۸ شرکت هواپیمایی اقدام به انجام پروازهای اربعین می‌کردند که از این تعداد ۲۲۹ هزار و ۷۱ صندلی به فروش رفته است اما امسال با افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت پروازی تعداد صندلی‌های پروازی را به ۴۰۰ هزار خواهیم رساند و تعداد شرکت‌هایی که پروازهای اربعین را انجام می دهند از ۱۸ شرکت به ۲۱ شرکت می‌رسد.

او اظهار کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم که ظرفیت‌های ایرلاین‌ها را برای اربعین افزایش دهیم؛ همچنين  یک گروه از انجمن را به کشور عراق و فرودگاه نجف می‌فرستیم تا رایزنی‌ها برای انجام پروازهای اربعین فراهم شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار