مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان می‌گوید که راه‌آهن چابهار به میلک تا نیمه اول ۱۴۰۴ به بهره‌برداری اولیه سپرده خواهد شد.

کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، اتصال قندهار به چابهار از طریق راه‌آهن را از اولویت‌های افغانستان دانست و افزود پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان حدود ۵هزار کیلومتر را‌ه‌آهن جدید طراحی شده است.

مصطفی رضایی مدیر عامل این کنسرسیوم می‌گوید که راه‌آهن چابهار به میلک تا نیمه اول سال ۱۴۰۴ خورشیدی به بهره‌برداری اولیه سپرده خواهد شد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بیان کرد: «قندهار به میلک و میلک به چابهار این هم خط ریلی است ک در خاک افغانستان استاندارد ساخته می‌شود و بخش عظیمی از صادرات افغانستان به غیر از ایران را می‌تواند پوشش دهد.»

اتاق صنایع و معادن برای وصل افغانستان از طریق راه‌آهن با کشورهای منطقه، بر سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تر تاکید می‌ورزد.

شیرباز کمین‌زاده، رئیس عمومی اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: «خطی که از چابهار به قندهار ما را وصل می‌کند برای همه‌ افغانستانی ها یک مژده خوب است همه‌ افغانستانی ها باید در این سرمایه‌گذاری کمک کنند و از آن حمایت کنند تا افغانستان از شرایط کنونی بیرون بیاید.»

بر بنیاد اطلاعات وزارت فواید عامه هم‌اکنون در سراسر افغانستان حدود ۲۳۰ کیلومتر راه‌آهن فعال است و همه روزه از این راه‌ها به کشورهای گوناگون انتقالات انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار