مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به منظور آماده‌سازی محور‌های تردد زوار اربعین، ۱۶ پروژه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان در استان اجرا می‌شود.

فرزاد حسنی با اشاره به اینکه استان کردستان برای سومین سال متولی پذیرای زوار اربعین خواهد بود، گفت: سازمان راهداری برای امسال پیش‌بینی کرده ۴ درصد از زوار از طریق مرز باشماق مریوان تردد داشته باشند.

وی گفت: در همین راستا اداره راهداری در کمیته زیرساخت، چند وظیفه را برعهده دارد که بخشی از آن روکش و لکه گیری مسیر‌های تردد زوار است.

حسنی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت قرارداد ۱۶ پروژه با طول ۱۴۷ کیلومتر و اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان قرار داد بسته شده است، افزود: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های بهسازی، روکش و لکه گیری محور‌های تردد زوار بوده که تاکنون عملیات اجرای ۳۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از هدف گذاری ۳۰ کیلومتر روکش و ۴۰ کیلومتر لکه گیری برای مسیر سنندج مریوان مرز باشماق امسال خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر کارگاه‌های راهسازی در مسیر‌های منتهی به دیگر مرز‌های کشور نیز فعال است.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار این پروژه‌ها از سازمان راهداری صورت می‌گیرد، گفت: اجرای این پروژه‌ها مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد و در صورت تامین اعتبار این وظایف به سرعت انجام خواهد شد.

حسنی عنوان کرد: جهت ایمن سازی راه‌های منتهی به مرز، از ابتدای سال تاکنون ١٢٠٠ کیلومتر خط کشی ـ۲ هزار و ۳۷۵ عدد تابلو و علایم ایمنی راه‌ها در سطح جاده‌های استان تعمیر و نصب شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از نصب و تعمیر ۲۳۵ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی خبر داد و گفت: همچنین ۱۲.۵ کیلومتر حفاظ ایمنی در محور‌های منتهی به مرز اربعین حسینی به سرانجام رسیده است که مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش ایمنی راه‌ها بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.