نخستین آزمایشگاه اینترنت اشیای شمال غرب کشور در سلماس راه اندازی شد.

پژوهش سرای حاج محمد طلایی سلماس به عنوان واحد فناور با فعالیت مستمر طی سه سال گذشته در زمینه آموزش اینترنت اشیا و هوشمند سازی دانش آموزی و برگزاری چندین ویژه برنامه و نمایشگاه در فضای متاورس و همچنین همکاری بامعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست با اجرای آزمایشگاه اینترنت اشیا و هوشمند سازی دانش آموزی گامی نو و محکم در این زمینه بردارد.

مسئول پژوهش سرای سلماس اظهار کرد: در این آزمایشگاه پژوهشگران و نخبگان سلماسی به کمک مربیان خود توانستند طرح‌هایی از قبیل خانه هوشمند، کفش هوشمند ویژه نابینایان، بازوی هوشمند صنعتی را با موفقیت اجرا کنند.

رضا شاکری ادامه داد: این طرح‌ها در قالب شرکت‌های دانش بنیان می تواند تجاری سازی شده و در صنایع خودرو سازی، پزشکی، ماشین سازی و عمران کاربرد داشته باشد.

به گفته وی: طرح‌های اجرا شده در این پژوهش سرا  برای اولین بار در سطح کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده اند و مشابه خارجی ندارند.

مسئول پژوهش سرای سلماس هدف از اجرای این طرح‌ها را بومی سازی فناوری اینترنت اشیا، تولید زیر ساخت‌های صنعتی، افزایش کسب و کار عنوان کرد.

Internet of Things که مخفف آن IoT است، در فارسی با عناوین اینترنت اشیاء، اینترنت چیزها و معادل‌های دیگر شناخته می شود.

آزمایشگاه اینترنت اشیا با نام تجاری SLAB، بستری برای آموزش و یادگیری تازه‌ترین فناوری‌های LOT و هوشمندسازی توسط دانش آموزان و همچنین ایده پردازی، بررسی و آزمایش در این حوزه و نیز گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با اینترنت اشیا و ارائه پلتفرهم‌ها و قطعات آموزشی جدید در زمینه آموزش LOT می‌باشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.