یک نهاد بین‌المللی با اشاره به ویرانی تاسیسات غزه اعلام کرد اسرائیل از آب به عنوان ابزار جدید نسل‌کشی مردم غزه استفاده می‌کند.

آکسفام در گزارش اخیر خود اسرائیل را به تسلیح سازی آب در غزه متهم و اعلام کرد اسرائیل با ممانعت از ورود آب به غزه و قطع کردن آب غزه تا ۹۴ درصد موجب کاهش آب برای مردم غزه شده است. 

این نهاد بین المللی خاطرنشان می‌کند که اکثر تأسیسات آبی ویران شده است، و اسرائیل به طور مداوم از ارسال کمک به نوار غزه که بخش زیادی از آن آب پاکیزه است جلوگیری می‌کند.

آکسفام پیشتر اعلام کرده بود بر اثر تخریب سیستماتیک تاسیسات آبی و انسداد عمدی در امدادرسانی به غزه، آب موجود در غزه ۴.۷۴ لیتر در روز به ازای هر نفر رسیده است. این مقدار کمتر از یک سوم حداقل آبی است که در شرایط اضطراری باید در دسترس باشد. 

کمبود آب سالم و بهداشتی منجر به بیماری یک چهارم جمعیت غزه به امراض قابل پیشگیری شده است. رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه ۷۰ درصد پمپ‌های فاضلاب و ۱۰۰ درصد تصفیه خانه‌های فاضلاب را نابود کرده است.

وزارت بهداشت غزه اخیرا اعلام کرد آزمایش‌هایی که با همکاری یونیسف روی نمونه فاضلاب غزه انجام داده است نشان می‌دهد ویروسی در این فاضلاب وجود دارد (پولیوویروس) که سبب فلج اطفال می‌شود.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: جنگ غزه ، تاسیسات آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار