رژیم صهیونیستی وضعیت آماده‌باش خود را در بخش‌های راهبردی با پیش‌بینی پاسخ ارتش یمن به حملاتش افزایش داد.

رژیم صهیونیستی وضعیت آماده باش خود را در بخش‌های راهبردی با پیش‌بینی پاسخ ارتش یمن به حملاتش که روز شنبه برای اولین بار خاک یمن را هدف قرار داد، افزایش داد.

 شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد که از ترس حمله انصارالله یمن به تاسیسات استراتژیک و حیاتی، نشست اضطراری با حضور «میری رگو»، وزیر حمل و نقل برگزار شد.

این کانال اضافه کرد که به چندین نهاد از جمله مسئول قطارها، بنادر و فرودگاه‌ها دستور داده شده است که «برای همه سناریو‌ها آماده شوند».

شبکه ۱۲ عبری هم گزارش داد که پس از تجاوز اشغالگران به بندر حدیده «بیم پاسخ یمنی‌ها» وجود دارد. این شبکه اشاره کرد که نیروی هوایی این رژیم در سرتاسر سرزمین اشغالی در حالت آماده باش قرار دارد.

«یسرائیل هیوم» همچنین نوشت: نیروی دریایی ارتش در پی حملات اسرائیل که شهر حدیده در سواحل غربی یمن را هدف قرار داد، سطح هشدار را در ایلات مشرف به دریای سرخ افزایش داد.

همین روزنامه به نقل از یک مقام سیاسی اشغالگر نوشت که رویارویی با گروه انصارالله طولانی خواهد بود.

«آلون بن دیوید»، مفسر امور نظامی در کانال ۱۳، گفت: «در اسرائیل این تفاهم وجود دارد که ممکن است وارد روز‌های تبادل حملات با یمن شویم.»

وی افزود: همچنین ممکن است شاهد شلیک قابل توجه‌تری از موشک‌های بالستیک باشیم و یمن این قابلیت را دارد و پهپاد نیز در اختیار دارد، زیرا این تهدید نسبتا آسان‌تری است و رهگیری آن زمان زیادی می‌برد.

این مفسر خاطرنشان کرد: این تفاهم وجود دارد که این حمله با حمله یمنی‌ها پاسخ داده می‌شود و در اسرائیل نیز آمادگی برای این امر وجود دارد.

همچنین روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که آنها انتظار پاسخ از سوی انصارالله را دارند و در عین حال رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای حمله به اراضی اشغالی با ضربات «بسیار بزرگتر» است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اواخر شب شنبه وقوع یک حادثه امنیتی در ایلات را پس از شنیدن صدای انفجار در ایلات تکذیب کرد.

ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌هایی مبنی بر شنیدن صدای انفجار در منطقه ایلات دریافت کردیم، مشخص شد که هیچ گلوله‌ای به سمت منطقه شلیک نشده و هیچ سیستم رهگیری فعال نشده است و هیچ نشانه‌ای از حادثه امنیتی وجود ندارد.

این در حالی است که ارتش یمن چند ساعت پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حدیده تاکید کرده بود که در حمله به «اهداف حیاتی» در اراضی اشغالی تردیدی نخواهد داشت.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در یک اظهارنظر تلویزیونی گفت که آنها برای یک نبرد طولانی آماده می‌شوند و به اسرائیلی‌ها هشدار داد که تل‌آویو دیگر امن نیست.

این در حالی است که انصارالله یمن امروز -یکشنبه- اعلام کرد در نتیجه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی که تأسیسات مدنی در بندر حدیده را هدف قرار داد سه تن شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۳۱ تير ۱۴۰۳
اسرائیل با حمله به زیرساختهای یمن به مجاهدان این کشور راهنمائی کرد زیرساختها را در سرزمینهای اشغالی مورد هدف قراردهد اسرائیل از همه طرف باید مورد حمله قرار گیرد تا سر جای خودش بنشیند وگرنه این رژیم کودک کش قصد دارد کل مردم غزه را قتل عام کند .
آخرین اخبار