پیشکسوت فوتبال گفت: من تنها بازیکنی بودم که در سپاهان، استقلال و پرسپولیس فحش نخوردم چرا که از روز اول حاشیه‌ای را درست نکردم.

محمدرضا مهدوی پیشکسوت فوتبال درباره اینکه عملکرد کدام تیم‌ها در نقل و انتقالات خوب بوده است، گفت: تیم‌های استقلال، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشتند. اینکه ما بخواهیم قضاوت کنیم در جایگاه قضاوت نیستیم، چون قرار نیست ما پول بدهیم. هر کسی که پول بیشتر بدهد بازیکن بهتری هم می‌گیرد. در حال حاضر می‌بینیم که تیم‌های سپاهان و تراکتور به خاطر اینکه پول بیشتری می‌دهند حواسشان بهتر جمع است و اتفاقات بهتری برایشان می‌افتد. استقلال، پرسپولیس و تیم‌های دیگر در رده‌های بعدی نقل و انتقالات قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم قضاوت کنیم تیم‌های تراکتور و سپاهان عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشتند.

مهدوی درباره اینکه پیشنهادات نجومی در بازار نقل و انتقالات را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اکنون یک میلیون دلار معادلش ۶۰ الی ۷۰ میلیارد تومان می‌شود. اتفاق خاصی قرار نیست بیفتد. بازیکنانی که در سطح تیم ملی هستند وقتی در ترانسفر مارکت قرار می‌گیرند لیاقتشان بیشتر از این‌هاست. به نظرم مبلغ یک میلیون دلار رقم قرارداد بازیکنان ملی پوش ما هست.

او درباره اینکه جدایی علیرضا بیرانوند را از پرسپولیس چطور ارزیابی می‌کند، گفت: خیلی خوشحالم که بیرانوند در  شرایطی که برایش مهیا شده بود بهترین تصمیم را گرفت. در نظر خودش توانست از تیمی غیر از پرسپولیس قهرمان پولی بگیرد و از پرسپولیس  بیشتر پول گرفت و  به نظرم نوش جانش باشد. اما اینکه بیرانوند را حفظ نکردند معضل و مشکل پرسپولیس است. تیمی که  بیرانوند یکی از عناصر اصلی قهرمانی اش را از دست می‌دهد و مهدی ترابی و اسماعیلی فر هم از این تیم جدا شدند، به نظرم بازیکنان در این وسط سودشان را کردند و نوش جانشان باشد.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان بدون چند بازیکن کلیدی اش به مشکل برنمی خورد، گفت: پرسپولیس آن قدر بزرگ است و کادر فنی اش دانش دارد که نبود برخی از بازیکنان به این تیم لطمه نمی‌زند. به نظرم پرسپولیس خیلی بالاتر از بازیکن هست.

مهدوی درباره اینکه گفته می‌شود علیرضا بیرانوند محروم نمی‌شود چرا که سرمربی تیم ملی وساطت می‌کند، گفت: بند قرارداد به شخص بیرانوند ارتباط دارد. من در مورد محرومیت احتمالی بیرانوند نه اطلاعی و نه سوادی دارم. شما نمی‌توانید بیرانوند سوپراستار ایران که در حد آسیا دروازه بانی می‌کند را از دست بدهید. اینکه بیرانوند  بند فسخ قرارداد داشته یا نداشته است. اگر تخلفی هم باشد به باشگاه و بیرانوند ارتباط دارد و به تیم ملی مربوط نیست. این قضیه باشگاهی هست و بیرانوند می‌تواند  از مسابقات باشگاهی محروم شود. مثل این است که  در قرارداد باشگاه نوشته شود که بیرانوند نمی‌تواند به تیم ملی برود ایشان چنین حقی را ندارد.

او ادامه داد: وقتی بیرانوند به عنوان بازیکن ملی پوش دعوت می‌شود با تمام و جود و تمام و کمال باید در خدمت تیم ملی باشد. او در چند سال گذشته حد و حدود خود را در پرسپولیس رعایت کرده است. قضیه ملی متفاوت است و چیزی هست که هیچ کس نمی‌تواند از آن سر در بیاورد که بگویند، چون بیرانوند در باشگاهی تخلفی  مرتکب شده است، در تیم ملی محروم می‌شود. اینها به ساختار باشگاه  بستگی دارد.

او درباره پیوستن رامین رضاییان به تیم استقلال گفت: رضاییان  با بازی در پرسپولیس جایگاهی در تیم ملی و فوتبال ایران پیدا کرده است، ما هم خوشحال هستیم. اگر در استقلال اتفاق خوبی برای رضاییان رخ بدهد ما خوشحال می‌شویم.

مهدوی درباره اینکه تجربه بازی در تیم‌های پرسپولیس و استقلال داشته است، گفت: من تنها بازیکنی بودم که در سپاهان، استقلال و پرسپولیس فحش نخوردم چرا که از روز اول حاشیه‌ای را درست نکردم. من از روز اول گفتم که بازیکن تیم ملی هستم و چند قهرمانی با پاس، پرسپولیس و استقلال به دست آوردم. اما اینکه حاشیه سازی کنیم و مصاحبه هایمان وایرال شود هواداران حافظه خوبی دارند.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان باید در چه پست‌هایی باریکن بگیرد،  بیان کرد: به نظرم مسئولان پرسپولیس باید دروازه بان خارجی جذب کنند. هافبک طراح جلوی فرشاد احمد زاده و سروش  رفیعی نیار دارد و یک نوک حمله تمام کننده بیاورد هم پرسپولیس امسال قهرمان است. پرسپولیس به شرطی قهرمان لیگ می‌شود که یک دروازه بان خوب، هافبک طراح و یک مهاجم تمام کننده بگیرد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۱ تير ۱۴۰۳
متوجه شدی چی گفتی ؟!!1
کسیکه همه موافقش باشند ،
این از صفات منافقین است !!!
آخرین اخبار