پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر قاطعیت در صدور رای پرونده بیرانوند نباشد فوتبالمان ضربه می‌خورد.

بهنام طاهر زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره  شایعه تضمین سرمربی تیم ملی فوتبال به تیم تراکتور در مورد محروم نشدن علیرضا بیرانوند اظهار کرد:  اگر بیرانوند به صورت غیر قانونی به تراکتور پیوسته است باید با او برخورد صورت بگیرد  و از حضور در تیم ملی و بازی در تیم تراکتور محروم شود. قانون برای همه باید یکسان باشد. در لیگ ایتالیا می‌بینیم که تیم یوونتوس که این همه طرفدار دارد و با آن قدمت و افتخاراتی که داشته است، محرومش می‌کنند و به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند، بیرانوند که بالاتر از یوونتوس ایتالیا که نیست.

او افزود: به نظرم مراجع قضایی باید در صدور رای بیرانوند قاطعیت داشته باشند و اگر قرار باشد با رایزنی، پول و پارتی بازی بخواهد مشکل بیرانوند حل شود و بیرانوند بتواند به هر تیمی برود و قرارداد ببندد و به تعهدات خود عمل نکند، مطمئن باشید بعد از بیرانوند هم نفرات دیگر هم این اتفاق برایشان رخ می‌دهد و این هرج و مرج باعث می‌شود که به فوتبال کشورمان ضربه بزند. حالا اینکه اسم طرف بیرانوند است، فرقی نمی‌کند، هر بازیکنی باشد باید محکم و با قاطعیت با او برخورد کنند. اگر قاطعیت در صدور رای پرونده بیرانوند نباشد فوتبالمان ضربه می‌خورد. متاسفانه این سال‌ها با مدیریت‌هایی که داشتیم ضرباتی هم خوردیم و آخرین ضربه جام جهانی بود که در دوره سرمربیگری کی روش  که تیم ملی می‌توانست به راحتی از گروهش صعود کند نتیجه نگرفت و حذف شد. ما باید به درجه‌ای برسیم که فوتبال ملی مان قوی شود و اگر در آن مدیریت، قاطعیت و نظم و رعایت  قانون و مقررات نباشد در آن صورت به کل فوتبال آسیب وارد می‌شود.

طاهر زاده درباره اینکه جدایی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر را در پرسپولیس چطور ارزیابی می‌کند، گفت: متاسفانه هر چه به جلو می‌رویم شرایط بدتر می‌شود و تعصب، دوست داشتن، معرفت و مرام زیر پا گذاشته شده است. یکسری از بازیکنان پرسپولیس زحمت کشیدند و از این تیم رفتند و حرفی ندارم. اما بازیکنی که ادعا می‌کند به خاطر ۱۰ الی ۲۰ میلیارد تومان هوادار پرسپولیس ار ناراحت نمی‌کنم و به تیم استقلال نمی‌روم و سر از آنجا در می‌آورد، این مسائل برای هواداران آزار دهنده است. به نظرم حداقل برای حرف‌های خودشان ارزش قائل باشند و این افراد بعد از اینکه فوتبالشان تمام شد در بین مردم جایگاهی ندارند. شاید این بازیکنان  مقطعی  پول به دست آورند، اما نامشان در بین هواداران جاوید باقی نمی‌ماند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: در زمان ما پولی در فوتبال نبود و واقعا عشق و تعصب بود و من با حداقل پول ۳ سال قراردادم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که به طور کلی ۵۰۰ میلیون دریافتی ام از پرسپولیس بود و یک میلیونش هم نگرفتم. در دوره‌های ۶۰ و ۷۰ عشق و علاقه به تیم بود و پولی نبود که دنبالش باشیم. اما اینکه بازیکنان هر سال میلیارد‌ها می‌گیرند و این همه حرص و طمع دارند و عرق و تعصب و هوادار برایشان مهم نیست، مطمئن باشید در آینده همین حرص به زندگی شان و کارشان   ضربه می‌زند و شک نکنید این بازیکنان نزول می‌کنند. هیچ وجهه خوبی هم بین مردم ندارند و به  زودی از یاد مردم می‌روند. اگر می‌بینید که چهره‌های دهه‌های ۶۰ و ۷۰ را مردم دوست دارند به خاطر تعصب و غیرت و مردمی بودنشان بوده است. من نمی‌دانم این بازیکنان که این همه پول می‌گیرند این همه طمع و حرص برای چه چیزی هست.

او ادامه داد: بازیکنان جدید سالی ۶۰ الی ۱۰۰ میلیارد می‌گیرند و معلوم نیست طمع و حرص چه چیزی را دارند، می‌زنند و دل این هوادار را می‌شکنند. به هر حال برخی‌ها که ادعا می‌کردند که هیچ وقت دل هواداران پرسپولیس را نمی‌شکنند اکنون به استقلال رفتند و این مسائل آزار دهنده است و در روحیه هواداران تاثیر می‌گذارد. واقعا جای تاسف دارد که برخی از بازیکنان فقط دنبال پول هستند و تعصب به پیراهن تیم خود ندارند. تیم پرسپولیس آن قدر نامش بزرگ هست که بازیکنان در کنار پرسپولیس بزرگ شدند. مطمئن باشید بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شدند این قله را از دست دادند و به سمت سراشیبی می‌روند و محبوبیتی بین مردم ندارند.

طاهر زاده درباره اینکه عملکرد پرسپولیس را در نقل و انتقالات چطور ارزیابی می‌کند، گفت: در حال حاضر عملکرد خوبی ندارند و هواداران  و پیشکسوتان ناراضی هستند.  به نظرم تیمی که الان قهرمان ایران هست و باید در آسیا شرکت کند باید خیلی قوی‌تر در نقل و انتقالات عمل می‌کرد، اما به نظرم عملکرد مدیریت پرسپولیس در نقل و انتقالات ضعیف بوده است. ما در آسیا  و ایران از لحاظ اینکه تیم را تقویت کرده باشیم حرفی برای گفتن نداریم. آقای درویش! امسال با این سرعت که شما در نقل و انتقالات در پیش گرفتید کار سختی را داریم و هیچ امیدی نداریم. اکنون ما شاکله تیم و بازیکنان اصلی خود را از دست دادیم و خیلی مشکلداریم.  گویا یک زلزله ۸ ریشتری زیر پرسپولیس قرار دارد  و شکننده است. باید برای بازیکنانی که رفتند جایگزین‌های خوبی داشته باشیم که به نظرم هنوز بازیکن خوب نگرفتیم. فعلا  بازیکنانی که گرفتیم هم هندوانه در بسته هستند و باید امتحان خود را پس بدهند تا ببینیم که در حد نام پرسپولیس هستند یا نه! آن هم زمان لازم دارد. بازیکنانی که در پرسپولیس بودند امتحان خود را پس داده بودند و شرایط پرسپولیس و تماشاگر را می‌دانستند و  از حساسیت‌های لیگ و وضعیت داوری  اطلاع داشتند به خاطر همین شرایط پرسپولیس امسال سخت است. امیدوارم درویش هر چه سریعتر به فکر این باشد که تیم را  نه تنها برای ایران بلکه برای آسیا هم باید تقویت کند. ما هنوز تیم خوبی برای لیگ برتر نبستیم چه برسد به آسیا.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه به نظرش گاریدو موفق می‌شود، گفت: شناختی از این مربی نداریم و باید ببینیم که با فرهنگ و سیستمی که ما داریم کنار می‌آید و اصلا این وضعیت را می‌پذیرد و نکند یک دفعه بذارد و برود. اکنون پرسپولیس را با شرایط سخت تحویل گاریدو می‌دهند. پرسپولیسی که ۵۰ درصد انرژی و توانایی  اش را  گرفتیم و اصلا ببینیم چه بازیکنی به خدمت می‌گیرد. ان شا الله گاریدو بیاید و نتیجه بگیرد و دل هواداران را شاد کند.

او درباره اینکه پرسپولیس باید در چه پست‌هایی بازیکن بگیرد، گفت: ما گلر، دفاع و وینگر‌های خود را از دست دادیم و باید یکسری بازیکن بیاوریم که جایگزین جدا شده‌ها شوند. واقعا باید کسی مثل مهدی ترابی را بیاوریم که بتواند در بین ۵ بازیکن بتواند پاس در عمق بدهد و ما کسی را نداریم. مهدی ترابی نقش ژاوی و اینستا را در پرسپولیس بازی می‌کرد و آیا ما می‌توانیم  بازیکنانی  مثل ژاوی و اینستا بیاوریم تا فوروارد‌های ما را تغذیه کنند. اگر نتوانیم در یارگیری خوب عمل کنیم نه تنها در ایران بلکه در آسیا هم هیچ حرفی برای گفتن نداریم و شک نکنید.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Japan
داستانی
۱۲:۱۸ ۳۱ تير ۱۴۰۳
قطعا بیرانوند پیروز این پرونده خواهد بود. چرا که فدراسیون به دنبال راهکار برای محکوم کردن پرسپولیس است و هیچ نظری روی قوانین و اساسنامه ها ندارد. درویش بازنده این پرونده است چون کسانی که او را آورده و از او نگهداری می کنند، به ایشان دستور خواهند داد که از شکایت باشگاه بگذرد. پرسپولیس همیشه مظلومانه محکوم می شود. زد و بند زیاد است و راس آن بازرسی با چک های ماهانه است.
Iran (Islamic Republic of)
رامین گودرزی
۱۲:۱۵ ۳۱ تير ۱۴۰۳
درود-تعصب مال دوره ۶۰ و ۷۰بود-الان اگه بگی بهت میخندن-مثلا نماد تعصب این سال‌های پرسپولیس رضاییان و ترابی-پینوبیرو و اسماعیلی فر هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۳
با گل آفساید قهرمان شود چه؟
آخرین اخبار