فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری سارقان حرفه‌ای غیربومی منزل و کشف هفت فقره سرقت به ارزش ۴۳ میلیارد ریال و یک قبضه اسلحه در این رابطه خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد رضا میرحیدری اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منازل در شهر قم که سلب امنیت و آسایش عمومی شهروندان را در پی داشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان با تلاش شبانه روزی موفق شدند سارقان که با ۲ دستگاه خودروی سواری تیبا و پژو ۲۰۷ که از یکی از استان‌های غربی کشور به استان قم مراجعه داشتند را شناسایی کنند و معلوم شد سارقان قبل از ورود به استان پلاک اصلی خودرو را فک و پلاک جعلی را بر روی آن نصب کرده و به طور عمده در مناطق مرفه نشین شهر اقدام به اعمال مجرمانه خود می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: سارقان پس از شناسایی منازلی که ساکنان آن حضور ندارند و با تخریب درب ورودی وارد منازل شده و پس ازسرقت اموال با ارزش شامل وجوه نقد و طلا از محل متواری شده و پس از خروج از شهر با پلاک اصلی خودرو به استان خود مراجعت می‌کردند.

میرحیدری بیان کرد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت که کارآگاهان با هماهنگی و تعامل مطلوب با دستگاه قضایی استان با اعزام به محور‌های ورودی به استان قم در نهایت ۲ نفر سارق را در محور " تهران – قم" شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر کردند و در بازرسی از خودرو‌های موصوف یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه فشنگ مربوطه کشف شد.

وی افزود: متهمان در تحقیقات علمی و بازجویی‌های پلیسی صورت گرفته به هفت فقره سرقت به ارزش ۴۳ میلیارد ریال اعتراف کردند که با تلاش کارآگاهان در این خصوص تمامی مالباختگان نیز شناسایی و ضمن تشکیل پرونده متهمان به دادسرا اعزام و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار