سازمان منطقه آزاد قشم فراخوان نخستین جشنواره عکاسی «خرماپزون» در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و موبایلی را منتشر کرد.

ابراهیم رستم گورانی مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خرماپزون عنوان یک مسابقه عکاسی سراسری است که با هدف ثبت و معرفی ارقام مرغوب نخل و خرما در جزیره قشم، جاذبه‌های بصری نخلستان‌های سرزمین آب و آفتاب، گردشگری کشاورزی، ساخت صنایع دستی شامل؛ زنبیل، بل بافی، جارو، حصیر، طناب، سبد و لیف از برگ درخت نخل و نگاه قشموندان و گردشگران به خرما از نظر مرغوبیت و محبوبیت برگزار می‌شود.

رستم گورانی افزود: این جشنواره برای نخستین بار در قشم برگزار می‌شود، اما همه عکاسان کشور امکان شرکت در این رویداد را دارند.

وی گفت: هر شرکت‌کنندگان فقط می‌تواند پنج عکس را به صورت سیاه و سفید یا رنگی به جشنواره ارسال کنند و محدودیتی از نظر فن (تکنیک) و ابزار عکاسی (انواع دوربین‌های عکاسی و موبایل) وجود ندارد.

رستم گورانی افزود: عکس‌ها نباید بیش از حد تغییر یا پردازش شوند و ویرایش عکس‌ها در اصلاح رنگ، نور و برش باید به اصالت عکس لطمه نزند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هر یک از عکس‌های ارسالی باید حداقل ۲ مگابایت و حداکثر چهار مگابایت، با فرمت JPG/JPEG و از وضوح ۳۰۰ dpi برخوردار باشد.

وی گفت: آثار ارسالی نباید قبلاً در هیچ مسابقه‌ای جایزه دریافت کرده باشد و عکس‌های گرفته شده بایستی مرتبط با حوزه خلیج فارس و در سال ۱۴۰۳ ثبت شده باشند.

رستم گورانی افزود: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ مردادماه امسال است و نتایج آن تا ۱۵ شهریور اعلام می‌شود.

وی گفت: دریافت آثار تنها از طریق پست الکترونیکی مسابقه به نشانی khormapazan. @gmail.com و در مهلت مقرر امکانپذیر است و مهلت ارسال آثار مسابقه تمدید نمی‌شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: به صاحبان اول تا سوم آثار راه‌یافته به این مسابقه عکاسی در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای به ترتیب مبلغ ۱۰ میلیون، هفت میلیون و پنج میلیون تومان و در بخش عکاسی با تلفن همراه به ترتیب مبلغ پنج میلیون، سه میلیون و ۲ میلیون تومان به عنوان حق‌التصویر پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.