رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آماده سازی، نوسازی، تجهیز و اصلاح ساختار ۷۵۰ شالیکوبی این استان همزمان با فصل برداشت برنج خبر داد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، گفت: ۷۵۰ کارخانه شالیکوبی در گیلان با تجهیز، نوسازی و اصلاح ساختار خود را برای فصل برداشت برنج آماده کرده اند. 
صالح محمدی با اشاره به فعالیت هزار و ۴۲۵ کارخانه شالیکوبی در گیلان، افزود: اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها از سال ۸۹ در استان آغاز شده و تاکنون فرآیند تجهیز، نوسازی و اصلاح ساختار ۷۵۰ کارخانه به اتمام رسیده است. 
وی تصریح کرد: اصلاح ساختار این کارخانه‌ها شامل اصلاح فرآیند خشک کردن، سفید کردن، پوست کندن و فرآیند سورت و بسته بندی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود:با توجه به تولید حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک در استان، واحد‌های شالیکوبی اصلاح شده می‌توانند ۱۰ هزار تن ضایعات خود را کاهش دهند.
محمدی گفت: با توجه به اهمیت برنج کاهش ضایعات این محصول راهبردی، می‌تواند به تولید برنج با کیفیت، رونق اقتصادی و تامین امنیت غذایی در جامعه کمک کند. 
وی خاطرنشان کرد: ۴ و ۸۰۰ دستگاه کمباین در گیلان فعالیت می‌کنند که ۲ هزار و ۵۱۳ دستگاه باید معاینه فنی انجام دهند. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: معاینه فنی، نظارت در هنگام برداشت و کنترل ضایعات می‌تواند از ضایعات ۱۰ هزار تن شلتوک به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان جلوگیری کند.

برچسب ها: شالیکوبی ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.