محمد مقبولی، دانش آموز مدرسه استعداد‌های درخشان علامه جعفری مرند موفق به دریافت مدال طلا و عنوان ستاره جهانی در مسابقات جهانی «دعوت به ریاضی WMI» شد.

مدیر مدرسه استعداد‌های درخشان علامه جعفری مرند گفت: محمد مقبولی، متولد سال ۸۸ در شهر مرند و دانش آموز مدرسه علامه جعفری مرند است.

نادر رزاقی افزود: مقبولی امسال پایه نهم را تمام کرده است و در سال تحصیلی جدید وارد پایه دهم می‌شود که توانست در مسابقات جهانی دعوت به ریاضی (WMI) World Mathematics Invitational مدال طلا را به دست آورد.

وی ادامه داد: این دانش آموز با استعداد در سال‌های گذشته نیز مدال‌ها و عناوین مختلفی را در این مسابقات از جمله سال ۱۴۰۲ مدال طلای مقدماتی این مسابقات را کسب کرده بود.

وی اظهار کرد: مقبولی در مسابقات امسال توانست در مرحله فینال با کسب مدال طلا و رتبه اول جهان همزمان عنوان ستاره جهان را در میان دانش آموزان کشور‌های شرکت کننده تصاحب کند.

رزاقی گفت: بیشترین زحمت محمد برای رسیدن به این جایگاه و موفقیت در عرصه جهانی بر عهده مادرش بوده است.

وی ادامه داد: هزینه اعزام به مسابقات از جمله خرید بلیط هواپیما توسط خود خانواده مقبولی تامین شده که به نقل از مادرش، موسسه برگزار کننده این مسابقات، هزینه‌ها را عودت خواهد داد.

مسابقه جهانی دعوت به ریاضیات WMI توسط انجمن ریاضیات چین در سال ۲۰۱۳ به سرپرستی دکتر ُکنُلنگ تاسی پایگذاری شد و  یک مسابقه ریاضی بین المللی است که به عنوان بستری برای ترویج و تعامل آموزش ریاضی در مراکز ومؤسسات آموزشی است.

تمام مؤسسات و مراکز آموزشی که علاقمند به ترویج و تعامل ریاضیات بین دانش آموزان در سراسر دنیا باشند، میتوانند در این مسابقه حضور داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار