مدیر جهادکشاورزی ورزقان از آغاز برداشت انواع غلات از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 جلالی گفت: برداشت غلات در شهرستان ورزقان از ۲۰ تیر ماه در بخش خاروانا آغاز شده است و تا ۱۵ شهریور ماه در بخش مرکزی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بارش مناسب نزولات جوی، تغذیه کودی مناسب و کنترل عوامل خسارت‌زا، شاهد عملکرد مناسب مزارع این شهرستان هستیم گفت: در سال زراعی امسال ۱۹ هزار و ۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورزقان زیر کشت غلات رفته است که به تفکیک ۱۲ هزار و ۲۵ هکتار گندم دیم، ۳۰۰ هکتار گندم آبی، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم و ۲۵۰ هکتار جو آبی کشت شده است.

جلالی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار و ۳۳۰ تن گندم و ۸ هزار و ۵۵۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده ۲ مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه هستند.

وی گفت:علاوه بر بارش‌های مناسب بهاری اجرای طرح‌های مختلف از جمله ترویج و توسعه استفاده متناسب از کود‌های شیمیایی با به کارگیری سیاست‌های کلان وزارت جهادکشاورزی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، طرح ملی گندم بنیان، طرح دستیابی به ظرفیت عملکرد در محصول گندم و اجرای طرح کشاورزی کم نهاده طرحی برای مقابله با خشکسالی از جمله دلایل بهبود عملکرد و افزایش تولید گندم طی امسال به شمار می‌آید.

جلالی افزود: به منظور نظارت بر کار برداشت مزارع غلات و بررسی وضعیت ریزش احتمالی کمباین‌ها شبکه مراقبت برداشت متشکل از سه اکیپ و شامل کارشناسان خبره تشکیل و کار نظارت را در مناطق تحت پوشش بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار