رجبی مشهدی گفت: تلاش می‌کنیم که خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده اتفاق نیفتد، اما قطعا اگر شرایط دشوار شود این موضوع را به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در برنامه سلام خبرنگار از شبکه خبر گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که خاموشی‌های برنامه ریزی شده اتفاق نیفتد، اما قطعا اگر شرایط دشوار شود این موضوع به اطلاع شهروندان خواهیم رساند. ۴۰ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه جویی شدند که این میزان می‌تواند بیشتر شود.

او ادامه داد: دو هفته بسیار گرم را پیش رو داریم و پیش بینی می‌کنیم رکورد‌هایی که امسال در مصرف برق داشتیم افزایش پیدا کند و از عدد ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاواتی که تاکنون ثبت شده هم مصرف بیشتری داشته باشیم که عدد بسیار بزرگی است. 

او افزود: علیرغم اینکه نیروگاه‌ها و شبکه برق آمادگی کامل برای تولید و توزیع برق را دارد، اما این میزان مصرف که رشد ۷.۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد رشد کم سابقه‌ای است. تقریبا ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات به مصرف کشور افزوده شده که معادل مصرف استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان است.

او افزود: جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو در دیسپاچینگ ملی تشکیل شد و در این نشست تمام مواردی که لازم است طی این دو هفته سخت پیش رو مورد ارزیابی قرار گیرد، با حضور وزیر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل توانیر گفت: لازم است مشترکان به ویژه مشترکان خانگی که بدون هیچ تغییر رویه‌ای برق مصرف می‌کنند باید مصرف خود را امروز و طی دو هفته آینده کاهش دهند و در صورتی که در تامین برق پایدار دچار مشکل شویم این مشترکان بدمصرف در اولویت قطع برق خواهند بود. بخش‌های تجاری نیز لازم است در ساعت اوج مصرف مولد‌های خود را در مدار قرار دهند. 

او افزود: متاسفانه گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد که بانک‌ها نسبت به مصرف برق کم توجهی می‌کنند که این موضوع شرایط را برای تامین برق مشکل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار