پوریان گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی ظرفیت صادرات ۱ تا ۱.۵ میلیون راس دام سبک و ۱۰۰ هزارراس گوساله وجود دارد.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همه ساله در فصل گرما با افزایش عرضه دام و کاهش تقاضا روبرو هستیم، اما امسال به خاطر ایام‌ محرم و اربعین تقاضا در برخی استان ها بالاست.

به گفته او، هم اکنون دام های توزیعی در بازار بره های چاق است که نشان می دهد وضعیت در تولید گوشت بهبود نسبی پیدا کرده است.

 پوریان ادامه داد: در حال حاضر پرواربندی  از جمله عواملی است که دچار ناترازی شدیم، از این رو اگر بازار مناسب نباشد پرواربندی جمع می شود و شاهد مشکلات می شویم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام قیمت هرکیلو گوشت وارداتی را حدود ۳۰۰ هزارتومان و گوشت داخل بالای ۶۰۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اختلاف چشمگیر قیمت گوشت وارداتی و داخلی بدنبال مدیریت واردات شده جهت تنظیم بازار هستیم و از طرفی باید اجازه صادرات بدهیم تا پرواربندها دچار چالش نشوند.

او جمعیت کنونی دام سبک را در حدود ۷۰ تا ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۶ تا ۷ میلیون راس اعلام کرد و گفت: بنابر آمار   ۲۰۰ هزار راس گوساله و ۴ میلیون راس دام سبک آماده کشتار داریم.

 پوریان با بیان اینکه پتانسیل صادرات دام بستگی به تقاضا در بازارهای هدف دارد، گفت: در بخش دام سبک ظرفیت ۱ تا ۱.۵ میلیون راس و دام سنگین ۱۰۰ هزار راس داریم. از این رو برای رفع مشکل پرواربندها در نیمه نخست سال باید صادرات انجام شود و تجربه نشان داده که در نیمه دوم سال خرید حمایتی و صادرات راهکار مناسبی نیست‌.

رئیس شورای تامین کنندگان دام قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۹۰ تا ۳۱۰ هزارتومان و گوساله ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار