کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: طبق برنامه هفتم باید سطح مساحت مسکونی کشور افزایش یابد که این سیاست از سوی دولت چهاردهم باید ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  تخصیص زمین و ادامه دادن طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص اراضی رایگان به متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های بوده است که مورد استقبال بسیاری از سازندگان قرار گرفت چراکه اجرای این طرح خود باعث شد که  متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت تدریجی اقدام به ساخت واحد‌های مسکونی خود کرده و از سوی دیگر زمینه برای توسعه افقی شهر‌ها در بسیاری از مناطق کشور فراهم شود که این موضوع خود باعث شد که شهر‌ها از بلند مرتبه سازی فاصله گرفته و به سمت اجرایی شدن برنامه هفتم که افزایش سطح مساحت مسکونی شهر‌ها است هدایت شود.

در همین زمینه هاشمی کارشناس سیاست گذاری مسکن  با بیان اینکه باید دولت چهاردهم زمینه را برای تخصیص اراضی و همچنین الحاق اراضی به شهر‌ها را در دستور کار خود قرار دهد گفت: طبق برنامه هفتم باید سطح مساحت مسکونی در شهر‌ها افزایش یابد که این اقدام هم تنها از طریق همکاری و ادامه یافتن سیاست مسکنی دولت سیزدهم از سوی  دولت چهاردهم امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: دولت چهاردهم باید به مصوبات برنامه هفتم برای افزایش مساحت مسکونی کشور نیز عمل کند و برای افزایش ۲ دهم درصدی مساحت مسکونی کشور اقدام کند که مهمترین اقدام برای پیشبرد این مسئله هم عرضه زمین است.

کارشناس سیاست گذاری مسکن  با بیان اینکه سازمان‌های دولتی که زمین در اختیار دارند باید بر اساس چارچوب برنامه هفتم و قانون جهش تولید مسکن زمین‌های مازاد خود را در اختیار نهاد‌های ذی ربط قرار دهند گفت: باید در این  زمینه  نمایندگان مجلس هم  با استفاده از بازو‌های نظارتی خود این مسئله را مطالبه کنند.

وی  با اشاره  به  اینکه  باید مسکن سازی در کشور ما به قانون تبدیل شد و جزو وظایف حاکمیتی است که باید  آن اجرایی و عملیاتی شود گفت: اجرای این طرح نباید با تغییر دولت‌ها عوض شود، همچنین  نباید  تغییری در اجرای این قوانین به وجود آید و هر دولتی که در کشور روی کار بیاید باید این قوانین را اجرا کند.

هاشمی با بیان اینکه دولت چهاردهم هم به طور قطع این سیاست‌های نهضت ملی مسکن را در دستور کار خود خواهد داشت  گفت: چرا که از همان ابتدا رئیس جمهور منتخب اعلام کرده است که عمل به قوانین مصوب و برنامه هفتم جزو برنامه‌های اصلی آن است.

وی اظهار کرد: دولت چهاردهم باید سیاست مسکنی دولت گذشته را ادامه دهد چراکه اگر این سیاست ادامه نیابد همانند دهه‌های گذشته با کمبود مسکن که نتیجه آن جز افزایش قیمت مسکن و ایجاد شرایط رکود تورمی در بازار مسکن نخواهد بود روبرو خواهیم شد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار