نماینده مجلس گفت: در دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از هدررفت گاز‌های فلر انجام شد و در سال پیش ۲۸ میلیون مترمکعب گاز فلر جمع‌آوری شد.

جعفر قادری مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات انجام شده در چند سال گذشته برای جلوگیری از هدررفت گاز‌های فلر گفت: جلوگیری از هدررفت گاز‌های فلر یک اقدام مهم در دولت سیزدهم بود، چون تا قبل از این گاز‌های فلر به‌طور کامل سوزانده می‌شد و سرمایه زیادی به این وسیله هدر می‌رفت در صورتی که در دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از هدررفت گاز‌های فلر انجام شد و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۸ میلیون مترمکعب گاز فلر جمع‌آوری شد.

وی اظهار کرد: هزار کیلومتر خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و گازی در کشور کشیده شده که این امر بر جلوگیری از هدررفت انرژی تاثیر بسزایی داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس افزود: توسعه ارتباطات با کشور‌های همسایه و تعاملات نفتی و گازی با وجود تشدید تحریم‌ها محقق شده است.

وی بیان کرد: دیپلماسی فعال انرژی در حوزه نفت و گاز باعث شد که به شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بها داده شود در حدی که یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه تولید کاتالیست‌هایی است که همیشه نیازمند واردات آنها بوده‌ایم.

قادری اظهار کرد: از طرفی دیگر تعاملاتی با کشور روسیه برای انتقال فرآورده‌های نفتی برقرار شد. در دولت قبل اعلام شده بود که حاضرند پالایشگاه آبادان را به سرمایه‌گذار خارجی واگذار کنند در صورتی که در دولت سیزدهم این پالایشگاه به حدی فعال شد که حجم زیادی از تولیدات را از این پالایشگاه تامین می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس گفت: اقداماتی در راستای تولید بنزین یورو ۵ در کشور انجام شده تا سوخت استاندارد در خودرو‌ها استفاده شود همچنین از طرفی دیگر ما در برداشت از میادین مشترک با قطر دچار عقب‌ماندگی بودیم و این کشور برداشت زیادی از این میادین می‌کرد در صورتی که ما هیچ اقدامی انجام نمی‌دادیم، اما در دولت سیزدهم برداشت از این میادین مشترک با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شد رونق گرفت لذا در مجموع اقدامات وزارت نفت در دولت سیزدهم قابل دفاع و قابل قبول است.

برچسب ها: گاز فلر ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار