معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی گفت: افتخار این سازمان در دولت سیزدهم این است که نه تنها تامین اجتماعی از قالب یک ابربدهکار بانکی خارج شد بلکه به تازگی ۸۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد جدید نیز برای این سازمان حاصل شده است.

مرتضی حسینی در آیین کلنگ‌زنی پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری که به صورت متمرکز با برخی از استان‌های کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم سازمان تامین اجتماعی هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بدهی بانکی داشت و یک ابربدهکار سیستم بانکی به شمار می‌رفت و هر ماه از بانک برای پرداخت مستمری بازنشستگان وام می‌گرفتیم، اما در انتهای سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال از بدهی بانکی را تسویه کردیم که لقب بزرگترین تسویه بانکی کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در چنین وضعیتی هزینه‌ای که باید به سیستم بانکی پرداخت می‌کردیم ذخیره شد و اثر خود را در بخش‌های دیگر نشان داد و در حال حاضر ضریب نسبت پشتیبانی روی عدد چهار حفظ شده است.

حسینی بدهی به حوزه درمان و دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر چالش‌های تامین اجتماعی عنوان و اضافه کرد: در سال‌های گذشته مدت فاصله پرداختی به بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ ماه بود، اما امروز مفتخریم که این فاصله از بین رفته و بدهی ما به بخش درمان صفر شده است و بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی این بخش نیز تسویه شده است.

وی تصریح کرد: تسویه‌های بانکی و بخش درمان در صورتی انجام شد که هیچ هزینه‌ای بر سازمان تحمیل نکردیم و یک ریال استقراض انجام نشده است و در حال حاضر صندوق تامین اجتماعی وضعیت خوبی دارد.


بیشتر بخوانید


حسینی میزان اعتبار امسال سازمان تامین اجتماعی در بخش عمرانی را ۲۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴۰ پروژه درمانی سازمان تامین اجتماعی در کشور در دست اجراست که ۹۰ درصد این طرح‌ها در بخش درمان است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم ۵۰ طرح بزرگ درمانی در کشور افتتاح شد و ارائه خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور توسعه یافت.

حسینی افزود: در سال گذشته ۲۵۰ هرا فقره وام به بازنشستگان کشور پرداخت شد و امسال نیز متعهد شده‌ایم تا ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیش از هفت میلیون بیمه شده جمعیت به سازمان جذب کردیم که از این تعداد یک میلیون نفر بیمه شده اجباری هستند.

حسینی اضافه کرد: عملیات اجرایی پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی در استان چهارمحال و بختیاری در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال در شهر‌های اردل، سامان، شلمزار، شهرکرد و بروجن آغاز شد.

وی گفت: همچنین امروز در بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر نیز بخش‌های انبار عمومی، آشپزخانه و واحد تغذیه، سیستم تهویه تاسیسات و موتورخانه و کلینیک دندانپزشکی افتتاح و بهره‌برداری شد.
حسینی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری در بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی یک بیمارستان و پنج مرکز درمانی در شهر‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان دارد.
وی ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) فرخشهر ۷۶ درصد اشغال تخت دارد و از بیمارستان‌های مطرح کشور در بخش‌های مختلف به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار