مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه در آستانه برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید گفت که این کشور در وسط باتلاق قرار دارد.

به نقل از آسوشیتدپرس، لوپن چهارشنبه و در آستانه آغاز به کار پارلمان جدید فرانسه که شاهد افزایش کرسی‌های راست افراطی است، گفت: ما در وسط یک باتلاق هستیم.

در انتخابات زودهنگام فرانسه که به تازگی برگزار شد، «جبهه جدید مردمی» که ائتلافی از احزاب چپگراست، ۱۸۲ کرسی و ائتلاف میانه‌رو‌ها «به سوی جمهوری» به رهبری امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ۱۶۳ کرسی به دست آوردند. ائتلاف راست‌های افراطی به رهبری حزب اجتماع ملی وابسته به مارین لوپن نیز ۱۴۳ کرسی را از آن خود کرد.

مجلس نمایندگان فرانسه ۵۷۷ کرسی دارد و بدین ترتیب، هیچ یک از ائتلاف‌ها نتوانستند حداقل ۲۸۹ کرسی که برای کسب اکثریت مطلق پارلمان نیاز است، دست پیدا کنند. از این رو، فعالیت‌های دولت فعلی در آستانه فلج شدن قرار گرفته و نزاع‌ها بر سر اینکه چه کسی باید نخست وزیر جدید باشد و دولت آتی فرانسه را تشکیل دهد، ادامه دارد.

این در حالی است که قرار است امروز پنجشنبه اولین جلسه پارلمان جدید تشکیل شود و فرانسوا آتال نخست وزیر فرانسه نیز از سمتش کناره‌گیری کرده و تا زمان تشکیل دولت جدید به طور موقت به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد. همچنین زمانی برای معرفی نخست وزیر جدید از سوی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام نشده است.

لوپن، مکرون را مقصر هرج و مرج و ابهام‌های پس از انتخابات کرده و از وی به دلیل امتناع از توضیح درباره معرفی نخست وزیر جدید انتقاد کرد. لوپن گفت: مردم فرانسه نمی‌دانند چه اتفاقی می‌افتد.

وی چپگرایان و مکرون را به رفتار غیردموکراتیک متهم کرد و گفت که ائتلاف چپ‌ها زیان شدیدی به دمکراسی " می‌زند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ تير ۱۴۰۳
الحمدالله
مبروک تون باد .فتنه و دسیسه و شالارتان و شیاد
و عامل ناامنی هستید .
چاه کن توی چاه افتاد
آخرین اخبار