جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس مرزی برای برگزاری پیاده روی عظیم اربعین آماده باش است.

سردار قاسم رضایی در سفر به شهرکرد اظهار کرد: نیروهای پلیس‌ تخصصی برای تمامی رویداد‌های پیش رو به ویژه مدیریت پیاده‌روی عظیم اربعین آمادگی کامل دارند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: آماده شدن صدور ویزای زیارتی و تسهیل در عبور و مرور مرزی در دستور کار پلیس قرار دارد. 


بیشتر بخوانید


وی، متناسب نبودن هزینه جرم با وقوع جرایم را از جمله دغدغه فرماندهان انتظامی عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها برای احقاق حقوق شهروندی در این موضوع باید زبان گویای پلیس باشند و مجلس انقلابی نیز در طرح‌های فوریتی در میسیون‌های تخصصی برای همخوان شدن جرائم و مجازات آن اقدام کنند.

سردار قاسم رضایی به منظور آیین معارفه سردار امجدیان به عنوان فرمانده جدید انتظامی چهارمحال و بختیاری و قدردانی از خدمات سردار امان اللهی در این استان به شهرکرد سفر کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به ایام محرم و صفر و افزایش مسافرت به کربلا افزود: خدمات گذر مرزی و گذرنامه‌ها برای اربعین امام حسین(ع) یکی از خدماتی است که از سوی انتظامی انجام می‌شود تا تردد آسان به سمت عراق و عتبات و عالیات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم و مجموعه انتظامی کاهش جرائم است، گفت: براساس تحقیقات تخصصی، مهمترین علت بازدارنده نبودن مجازات ها، این است که هزینه جرم تناسبی با جرم ندارد.

به گفته سردار رضایی، از مجلس شورای اسلامی انتظار است که با کار کارشناسی و تخصصی این دغدغه مردم و سازمان انتظامی در راستای رعایت حقوق شهروندی در دستور کار چند فوریتی قرار دهد تا در جهت کاهش جرم اقدامی اساسی برای افزایش هزینه و مجازات آن صورت گیرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه داشتن سلاح غیر‌مجاز جرم است، خاطر نشان کرد: جریمه این تخلف، پایین است و بازدارنده نیست.

وی به نقش رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در کاهش جرایم اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست رسانه‌ای و مطالبات واقعی و دقیق باید در دستور کار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار