استاندار امروز در جمع شالیکاران گیلانی با بیان اینکه حمایت از کشاورزان با تمام توان انجام می‌گیرد، گفت: بازار برنج را تنظیم خواهیم کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (چهارشنبه ۲۷ تیر ماه) در آیین برداشت مکانیزه برنج و دروی نمادین سنتی این محصول در روستای خلیفه محله بخش مرکزی شهرستان رودسر و در جمع کشاورزان با تأکید بر سختی‌های برنجکاری در کشور به ویژه استان‌های شمالی گفت: کشت برنج دارای سختی‌های بسیار زیادی است و با توجه به مزیت‌های اقتصاد کشاورزی در استان توانسته ایم در این بخش‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او با اشاره به انجام ۷۰ درصدی برداشت مکانیزه برنج در گیلان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته امروز از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۲۰۱ هزار هکتار آن به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

آیین برداشت مکانیزه برنج و نمادین سنتی در گیلان

استاندار گیلان همچنین بر لزوم ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد‌های مختلف برای افزایش بازدهی کار تأکید و تصریح کرد: باید در آبیاری، مکانیزاسیون، تسطیح اراضی، نشاء و در برداشت دانش خود را به روز کنیم تا با کاهش هزینه ها، بهره وری، بازدهی و میزان تولید در واحد سطح را افزایش دهیم.

بازار برنج تنظیم خواهد شد

عباسی با بیان اینکه برای انجام واردات برنج در کشور ابتدا میزان مصرف و تولید برنج مشخص شود، گفت: ۳ ماه بعد از آذر ماه، میزان برنج مصرفی و تولیدی کشور مشخص شده و سپس واردات برنج انجام خواهد شد، از این رو این قول را به شالیکاران خواهیم داد که دیگر مشکلات سال گذشته تکرار نخواهد شد.

بازار برنج تنظیم خواهد شد

او میزان برنج تولیدی در گیلان را ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: مازندران یک میلیون و در مابقی استان‌ها ۳۰۰ هزار تن برنج تولید می‌شود، لذا تاکنون هیچگونه ثبت سفارشی انجام نشده و بعد از بررسی‌ها این امر انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.