اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه ائتلافی با خشم افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی همراه شد.

در عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رزمندگان حماس و جهاد اسلامی در حمله به مواضع دشمن صهیونیستی علاوه بر وارد کردن ضربات دردناک، بیش از ۲۵۰ صهیونیست را اسیر کردند. گرچه در ماه‌های نخست جنگ با میانجیگری قطر و مصر بخشی از این اسرا مبادله شدند، اما اکنون بیش از یکصد اسیر صهیونیست برای ۹ ماه است که در بند حماس بوده و بسیاری از آنها طی این مدت در حملات تل آویو جان خود را از دست داده اند. اکنون شکاف عمیقی پیرامون موضوع اسرا در سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده است. 

به گزارش الجزیره، به تازگی اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اسرا بر شدت خشم عمومی از وی افزوده است. نتانیاهو در جلسه کابینه اعلام کرد: دلیلی وجود ندارد که انقدر نگران باشید. درست است که اسرای ما در بند حماس در حال رنج کشیدن هستند، اما آنها در حال جان سپردن نیستند!

همین سخنان کافی بود تا موجی از انتقادات سنگین از نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی شکل بگیرد. خانواده اسرای صهیونیست با حمله به وی، از نخست وزیر این رژیم خواستند به فوریت اقدام به ارائه توضیحات بیشتر درباره اظهارات خود کند. 

خانواده اسرای صهیونیست با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اظهارات نتانیاهو، تاکید کردند: این اظهارات نخست وزیر نه تنها قلب خانواده اسرا را به طور عمیقی آزرد، بلکه از جنبه انطباق با واقعیت نادرست بوده و به طور خطرناکی غیرمسئولانه است. 

این بیانیه می‌افزاید: واقعیت تلخ غیرقابل انکار است. اسرا از پیش در بند حماس به قتل رسیده اند. دقیقا در همین زمان که ما در حال سخن گفتن هستیم اسرای بیشتری در حال جان سپردن هستند. 

ارتش رژیم صهیونیستی آمار دقیقی از شمار اسرای صهیونیست باقی مانده در بند حماس ندارد. با این حال، برآورد می‌شود اکنون دستکم ۱۲۰ اسیر در بند حماس هستند که از این میان، دستکم ۴۲ تن جان خود را از دست داده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار