مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۰۹ مورد بازرسی و معاینه بهداشتی از ذبح و دام قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در نقاط مختلف استان انجام شد.

محمد فتاحی گفت: گروه ثابت و سیار وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در استان را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: در این نظارت‌های بهداشتی سه لاشه دام ضبط و ۱۱۲ کیلوگرم گوشت غیرقابل ‌مصرف و فاقد شاخص ‌های بهداشتی شناسایی و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۴۷ قطعه آلایش (کبد، ریه و کلیه) غیرقابل‌ مصرف دام سبک و سنگین نیز در راستای تامین سلامت عزاداران حسینی در بازرسی کارشناسان این اداره‌کل از دام‌های قربانی، شناسایی و معدوم شد.

فتاحی اظهار کرد: هچنین تعداد ۴۶ قطعه کبد و ۱۱ عدد لاشه دام در این طرح توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی اصلاح شد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود شهروندان از کشتار دام در خارج از کشتارگاه تحت هر شرایطی خودداری کنند و هنگام خرید نیز فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضا) و مهر دامپزشکی دقت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و مشاهده کشتار خارج از کشتارگاه مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به این اداره کل اطلاع‌رسانی کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.