رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه استان سرآمد صلح و سازش در کشور است گفت: سال گذشته از تشکیل چهار هزار پرونده اختلاف و درگیری در استان جلوگیری شد.

علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان  چهارشنبه در نشست با حقوقدانان، اساتید حوزه دانشگاه، وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و سردفتران اسناد رسمی استان در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: با تلاش صلح‌یاران ایجاد صلح و سازش، حل و فصل دعاوی و پیشگیری از تداوم و گسترش اختلافات در استان محقق شده که این موارد مهم‌ترین رکن آرامش و امنیت در جامعه هستند.
دهقانی افزود: در دادگستری استان برای کاهش نارضایتی‌ها از دستگاه قضایی، سه موضوع کلیدی تسریع در رسیدگی، اتقان آراء و رفتار حرفه‌ای و اخلاقی است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد ارتقای رضایتمندی مردم از جامعه حقوقی و قضایی استان باشیم.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد:قانون مهم «الزام به ثبت رسمی اسناد معاملات اموال غیرمنقول» از گذشته تاکنون نیاز ضروری بوده و اکنون لازم الاجرا شده است، این قانون باید در جامعه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و زمینه اجرای آن توسط دستگاه‌های متولی فراهم شود.

دهقانی همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح حدنگار در استان گفت: جهت سنددار شدن املاک روستایی و شهری، اقدامات قابل توجهی در حوزه ثبت اسناد استان صورت گرفته که به تثبیت مالکیت و اجرایی شدن این قانون کمک می‌کند.

بر اساس اعلام دادگستری خوزستان ۱۰۰ درصد اراضی ملی و ۸۵ درصد اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده است.

وی از تشکیل دادگاه‌های صلح در آینده نزدیک خبرداد و افزود: جامعه حقوقی استان از جمله مرکز و کانون وکلا لازم است همکاری‌ لازم را به منظور تبیین قانون جدید شوراهای حل اختلاف مبنی بر تشکیل دادگاه‌های صلح برای رسیدگی به برخی دعاوی حقوقی و نیز پرونده‌های کیفری داشته باشند.

دهقانی همچنین خواستار همکاری کانون وکلای استان در راه‌اندازی مرکز پاسخ‌گویی ۱۲۹، همکاری دستگاه‌های اجرایی در احقاق صدر درصدی ثبت ثنای مردم استان و فراهم شدن شرایط شرکت دانشجویان در دادرسی‌های الکترونیکی توسط دانشگاه‌ها شد و گفت: حفظ کرامت و عزت مردم در گروی خدمت‌رسانی مطلوب و پاسخگویی به آنان است و تلاش همه مسئولان باید به این امر مهم معطوف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.