مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آماده‌سازی راه‌های استان برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.

مهرداد آهکی گفت: هر ساله در ایام اربعین حسینی جاده‌های استان همدان پذیرای میلیون‌ها زائر و دلداده حضرت اباعبدالله حسین (ع) بوده که در این زمینه در استان همدان حدود ۲هزار کیلومتر مسیر منتهی به مرز‌های سه‌گانه کشور وجود دارد.

او با اشاره به آماده‌سازی راه‌های استان برای ایام اربعین حسینی، گفت: اکنون علاوه بر فعالیت اکیپ‌های پیمانی افزون بر ۵۰۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری در قالب ۶۰ اکیپ در جاده‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی همدان مشغول فعالیت هستند.

آهکی گفت: در همین زمینه افزون بر ۶۵۰ کیلومتر خط کشی،۸۲ کیلومتر روکش آسفالت،۴۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی تعدیل شیب شیروانی، تعمیر و نصب ۶۰۰۰ عدد تابلو و علائم و رفع هشت نقطه حادثه‌خیز در راه‌های همدان انجام شده است و این روند همچنان به طور ویژه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: فعالیت ۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی، ساخت و پاکسازی پارکینگ حاشیه جاده‌ها، گشت نامحسوس راهداری و پلیس راه، ارتقاء ایمنی تقاطع‌ها، بروزرسانی روشنایی‌ها و تابلو و علائم و هماهنگی افزون‌بر ۱۶۰۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی برای جابه‌جایی زوار اربعین از جمله اقدامات این اداره کل در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

برچسب ها: راهداری ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار