مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ بیش از ۷۰۰ نفر از مردم استان برای اهدای خون به این سازمان مراجعه کردند.

دکتر مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ بیش از ۷۰۰ نفر از مردم استان برای اهدای خون به این سازمان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۶۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: حدود ۹ درصد افرادی که در روز تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند خانم بودند.

میرزاده گفت: از ابتدای امسال تا ۲۴ تیرماه بیش از ۲۴ هزار مراجعه کننده به مرکز داشته‌ایم که بیش از ۲۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که حدودا ۷ درصد این آمار خانم‌ها بوده اند و در مقایسه با مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش خون گیری را داشته‌ایم.

میرزاده در ادامه استقبال مردم را از پویش نذر خون در روز تاسوعا و عاشورا بسیار خوب توصیف کرد و افزود: پلاکت خون مورد نیاز بیماران فقط سه روز قابل نگهداری است از این رو حضور همیشگی اهداکنندگان ضروری است به همین خاطر از اهدا کنندگان درخواست داریم در طول سال برای این کار خیر پیش قدم شوند.

وی در ادامه گفت: مرکز انتقال خون کرمانشاه آماده پذیرش اهدا کنندگان از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و در ایام تعطیل ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است.

میرزاده یادآور شد: هر اهدا کننده خون می‌تواند جان سه نفر نجات دهد، لذا از اهداکنندگان می‌خواهیم این کار خیر و نیکو و خداپسندانه که نجات انسان ها در آن نهفته است فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه عنوان کرد: اهدا کنندگان می‌توانند به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه، واقع در بلوار بنت الهدی مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.