معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حدود ۱۸ هکتار از اراضی واقع در بستر رودخانه‌های خلخال رفع تصرف شد.

حمید فضایلی گفت: در این مدت با هدف حفاظت و صیانت از منابع آب و خاک از برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در ۴۰ نقطه شهرستان خلخال واقع در بستر حریم رودخانه‌ها جلوگیری شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به این که اجرای طرح‌های بخش آب شهرستان خلخال به‌خوبی پیش می‌رود و برای تکمیل این طرح‌ها یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: طرح آبرسانی خلخال یکی از طرح‌های نیمه‌تمام بخش آب است که تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و بقیه مراحل طرح نیز در حال تکمیل است.
او تصریح کرد: تکمیل سد بفراجرد به عنوان سد بزرگ این شهرستان در سال‌های اخیر شتاب گرفته، این سد با حجم حدود هفت میلیون مترمکعب در حال حاضر پنج میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته حجم آن ۴۹ درصد افزایش یافته است.
فضایلی با اشاره به اجرای برنامه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در خلخال بیان کرد: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی از اول سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۵۵ حلقه چاه غیرمجاز با صرفه‌جویی ۳۰۰ هزار مترمکعبی در این شهرستان مسدود شده است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به تولید حدود هفت درصدی منابع آب استان در شهرستان خلخال گفت: رودخانه‌های قزل اوزن، بفراجرد چای، هرو چای و شاهرودچای از جمله رودخانه‌های مهم استان است که نقش اساسی در تامین منابع آب در این شهرستان دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.