رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: صادرات ایران به ارمنستان از ۷۰۰ میلیون دلار گذشته است و امید است که به زودی از چین در صادرات به این کشور پیشی بگیریم

یاری‌جانیان  در برنامه رادیو اقتصاد گفت: کشورمان برای اولین بار به صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری به خاک ارمنستان رسید به طور کلی اگر با همین رویه پیش برویم می توانیم از چین نیز عبور كنیم و به صادر كننده دوم به این كشور برسیم.

او افزود: متاسفانه در گذشته بنا به دلایلی در صادرات به این کشور موفق نبوده ایم و به دلیل صادرات كالای كم كیفیت بود ولی در سالهای اخیر كالاهای بسیار خوبی در زمینه كالاهای صنعتی در حوزه ماشین آلات كشاورزی و صنعتی و گرمایشی و سرمایشی بخصوص در حوزه گلخانه ای به این كشور صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و ارمنستان افزود: وقتی ارمنی ها مشاهده می كنند كه قیمت كالاها و گلخانه های ایرانی ارزان تر از كشورهای دیگر است قطعا به سمت ما سوق پیدا خواهند کرد.

او اضافه کرد: در بین كشورهای این منطقه، ارمنستان عملكرد بسیار خوبی در حوزه تجاری و همكاری های مشترك با ایران دارد و این كشور می تواند كه به ویترینی برای فعالیت های صادرات ایران باشد.

خبرنگار: رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار