معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود جهانی انسولین قلمی نوومیکس، گفت: بخشی از انسولین‌های قلمی موردنیاز بازار از مسیر واردات تامین می‌شود.

ناصر هیراد معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: انسولین نوومیکس تولیدی در کشور به دلیل کمبود جهانی، نصف مصرف ماه توسط شرکت نوونوردیسک تامین می‌شود و میزان عرضه محصول از ۸۰۰ هزار عدد ماهانه به ۴۴۰ هزارعدد افت کرده، اما منجر به قطع عرضه نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود انسولین نومیکس در استرالیا، اندونزی، کره جنوبی، مالزی، هند، ترکیه و ... با بحران مواجه شده است، افزود: سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند تا از طریق واردات موازی انسولین موردنیاز بیماران را تامین کند که اقدامات لازم را در این زمینه نیز انجام داده است و سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد کند.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در حال حاضر درمورد انسولین‌های برند‌های دیگر مشکلی در تامین بازار وجود ندارد و بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند با مشورت پزشک خود، تا زمان رفع دسترسی دشوار به برند مصرفی، از داروی مشابه تولید داخل استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.